>> om de items met de hash te koppelen aan de ID
Wat bedoel je met "koppelen"? Wat wil je precies bereiken?
Link gekopieerd
Deze items wil ik koppelen als er bijvoorbeeld een klik event plaats vind er iets gebeurt met het gekoppelde div element.
Met Jquery heb ik al een tabmenu gemaakt maar wil graag weten hoe je dit in pure Javascript kunt doen. op internet heb ik veel gezocht maar er is weinig over te vinden helaas, daarom probeer ik het via hier :)
Link gekopieerd
Link gekopieerd
Adoptive Solution,
Dit is meer wat ik bedoel
Fiddle Alleen dan in pure Javascript :)
Link gekopieerd
Behalve het aanpassen van de div, wil je er waarschijnlijk ook nog heen scrollen. Met behulp van de interwebs heb ik er dit van gemaakt :
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<a href="#item_one" onclick="myFunction('item_one'); return false;">Item 1</a>
<a href="#item_two" onclick="myFunction('item_two'); return false;">Item 2</a>
<a href="#item_three" onclick="myFunction('item_three'); return false;">Item 3</a>
<a href="#item_four" onclick="myFunction('item_four'); return false;">Item 4</a>
<p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p>
<div id="item_one">item_one</div>
<p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p><p>-</p>
<div id="item_two">item_two</div>
<div id="item_three">item_three</div>
<div id="item_four">item_four</div>
<script>
function myFunction(item) {
document.getElementById(item).innerHTML = '<p>' + item + ' Hello World</p>';
window.location = (""+window.location).replace(/#[A-Za-z0-9_]*$/,'')+"#"+item;
}
</script>
</body>
</html>
Link gekopieerd
Link gekopieerd