Hallo,

Ik heb een veld in de database met de status van de gebruiker (ingelogd of niet), nu zou die status moeten aangepast worden als de browser gesloten word....Is dit mogelijk en hoe pak ik dit best aan ?

Alvast bedankt

Ik zie altijd maar bij die scripts dat ze weergeven hoeveel gebruikers online zijn, ik wil weten wie online is en hoe ik de status op offline kan zetten als de browser gesloten word...
Dat laatste gaat niet. Je zult gewoon periodiek moeten controleren wanneer de laatste actie heeft plaats gevonden. Is dat langer dan 5/10 min dan kan je zegen dat de gebruiker offline is.
Ik heb het zelf zo gedaan:

Als je inlogd wordt je online status op 1 gezet.
Als je uitlogd wordt je online status op 0 gezet.

Maar nu: wat gebeurd er als je de browser afsluit.

Elke keer als je een pagina opend wordt je online status op 1 gezet.

Elke keer als je een pagina opend wordt de tijd ( time(); ) opgeslagen.

Elke keer als je een pagina opend wordt er een while gemaakt van gebruikers die online status 1 hebben. Er wordt gekeken wat het verschil is tussen de tijd en de laatste opgeslagen tijd. Dit is bijvoorbeeld 255 (sec). Als dit meer is als bijvoorbeeld 300 seconden (5 min.) wordt de online status van de gebruikers offline gezet.

Je kunt dus als je de browser afsluit 5 minuten online blijven minimaal. Als er na jou geen andere gebruikers meer op komen blijft je status online staan. Maar als er een andere gebruiker op de site komt wordt er gekeken of jou laatste klik minder als 300 seconden geleden was, en als dit meer is wordt je offline gezet.

Met online tijden moet je dus wat extra beveiliging inbouwen.

Dit script heb ik zelf ooit bedacht, dus ik denk dat het wel te snappen is.

Veel succes!

ok bedankt daar zal ik we lwat mee kunnen doen...

Reageren