Ik heb hulp nodig om het volgende te maken:
Ik wil in een webshop een productpagina bouwen waar de productspecificaties kunnen aangeduid worden. Maar die specificaties zijn afhankelijk van andere specificaties. Een voorbeeld om te verduidelijken:
Een wagen kan een diesel of een benzine motor hebben. dit is de hoofdspecificatie: Diesel of Benzine. Als de klant dan bv Diesel klikt (radio button), DAN PAS verschijnt de volgende specificatie: Handgeschakeld of Automatisch, met een prijs erbij. Als de klant dan een keuze maakt, dan verschijnt er eventueel weer een volgende specificatie.
Mijn database heeft 2 tabellen: 1 tabel met productgegevens (naam, afbeelding, enz...) en 1 tabel 'specificaties' opgebouwd als dit:
id name value main_group_id product_id price
== ==== ===== ============= ========== =====
1 Type Benzine NULL 1 NULL
2 Type Diesel NULL 1 NULL
3 Motor Handgeschakeld 1 1 15000.00
4 Motor Automatisch 1 1 18000.00
5 Motor Handgeschakeld 2 1 19000.00
6 Motor Automatisch 2 1 20000.00
Dus eerst moet de klant TYPE kiezen en na die keuze wordt de volgende vraag gesteld: MOTOR (indien TYPE 1 - benzine, dan enkel MOTOR 3 of 4 voorstellen, indien TYPE 2, dan enkel MOTOR 5 of 6 voorstellen, en de prijs erbij plaatsen.
Het moet natuurlijk ook zo werken dat er meerdere specificaties zijn afhankelijk van het soort product.
Weet iemand of zo'n script al bestaat, of is dit eenvoudig te schrijven?
Bedankt voor de hulp!
Groetjes!