Beste,

Ik ben bezig met een internationale website, waarbij doelgroepen uit de hele wereld zijn, maar alleen de engelse taal word gebruikt.

Wat is nu de beste wijze voor de URL structuur?

Ik lees veel van www.domein.com/be_en (Engelssprekende mensen in Belgie)

If is het beter zo:

www.domein.com/be

Of is het beter de hele naam te gebruiken

www.domein.com/belgie

De taal is nogmaals altijd engels.

Ik hoor het graag,

Daniel
Wát zijn de regionale verschillen die zichtbaar zijn?
Wat verandert er wanneer je een bepaald land kiest?

Verzonnen aanduidingen voor locales zoals en_be zou ik niet gebruiken. Kortweg /be/ voor België is beter dan /en_be/ voor Engels sprekende belgen wanneer je toch uitsluitend Engels ondersteunt.

Voor SEO zou ik het verder wel beperken tot één domein: beter www.example.com/be/ dan www.example.be of be.example.com.
Het gaat ook om 1 domeinnaam.
Ik gebruik google maps, dus die regionale verschillen zijn zichtbaar. En er worden profielen uit het gekozen land bezocht.

Dus www.domein.com/be

daar krijgt men een map van Belgie te zien en ook profielen/leden die zich daar bevinden.

Maar www.domein.com/be is dus beter als www.domein.com/belgie ?
Volgens mij had ik die vraag al beantwoord: /belgium in het Engels.
Ik zou sowieso maar één domein gebruiken, als je op indexering let. Als je straks domein.be, en domein.nl hebt is de kans erg groot dat de content hetzelfde is. Dan zal Google dit als kopiegedrag zien en een penalty-point geven wat invloed op je ranking heeft.

Ik zou gewoon /be gebruiken, dat is de internationale landenafkorting die iedereen kent, of de Engelse variant.
In dit geval (dus niet per se altijd) is de volledige landnaam in het Engels beter om twee redenen:

1. De ISO-afkortingen voor landen en die voor talen overlappen elkaar deels: nl is Nederland maar ook Nederlands, be is België maar ook Wit-Russisch, enzovoort. Een bot moet dus raden of je de taal of het land bedoelt.

2. Je kunt in zoekwoorden (en daarmee in SEO-vriendelijke URL's en paginatitels) beter nooit afkortingen gebruiken.

Reageren