Hallo allemaal,

Graag zou ik via PHP het aantal likes van mijn Facebook-bedrijfs-pagina ophalen.

Ik heb het vermoeden dat dit "vroeger" zonder veel (login) problemen kon, maar dat het tegenwoordig is dichtgetimmerd met een login. Volgens mij heb ik een zogenaamd "access_token" nodig. Het probleem is dat dit maar 1 uur geldig is. En ik kan natuurlijk niet ieder uur mijn PHP gaan aanpassen hiervoor.

Wat zou een goede manier zijn om mijn pagina-likes op te halen? Misschien een systeem dat iedere keer "inlogt" ofzo, zodat FB "denkt" dat het een echte gebruiker is wat het aantal likes ophaalt, maar hoe doe je dat?

Wat ik nu heb (en wat dus maar 1 uurtje per keer werkt) is het volgende:

<?php

$finfo = json_decode(file_get_contents('https://graph.facebook.com/HIER_MIJN_PAGINA/?fields=fan_count&access_token=erte45454545454545zVjFtuFx4N1pdjUbUNmK2k0FmynGg6C8ptzjA1EToqj8jpfucCrHx1f1dhqKG6V5awW3eloZAiSJPZABs4ZANkKdbi4KSg73RFFDWFUYSDUFYFUYFeGFJyrl4'));
$fbcount = $finfo->fan_count;

echo $fbcount;

?>

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.

Met vr gr,

Sjef
Heb je ook al naar de Facebook SDK gekeken?
- Ariën - op 10/02/2017 09:25:15

Heb je ook al naar de Facebook SDK gekeken?

Ja. Maar daar zit ik met hetzelfde probleem: de token is maar één uur geldig...
Voor zover ik weet zit er een theorie achter die tijdelijke geldigheid. Ik heb ooit eens een oplossing gevonden voor een haast permanente mogelijkheid om met eenmalig authenticeren een post op een FB-page te zetten. Misschien werkt die ook wel voor de 'end-point' om likes op te halen.

Ik ga eens graven in mijn archief.
Volgens mij was die tijdelijke token ook alleen maar bedoeld om je te authenticeren via oAuth, waarna je (zo goed als) permanement toegang hebt tot de functies van de FB-graph.
maar ik blijf het een 'draak' van een API vinden ;-)
@sjef dresen
Is het gelukt?
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik ee nFacebook teller op mijn website zichtbaar krijg?
Het is niet de bedoeling om een oud topic te kapen. Maar op internet tref ik een hoop scripts aan die dit zouden kunnen. Kijk vooral naar recente scripts, want de FB Graph API is behoorlijk onderhevig aan aanpassingen.

Als je er niet uitkomt, mag je een nieuw topic starten.

Dit topic sluit ik voor het gemak, en om het forum schoon te houden.

Reageren