Door
Henk Meel
op 26-02-2017 20:18
gewijzigd op 26-02-2017 20:35
771 views
Weet niet in welk topic te zetten, dus hier dan maar (moderators kunnen het wel in het goede topic zetten)
Wellicht kan iemand me verder helpen. Op mijn WordPress site heb ik een webshop Woocommerce met de Mollie plugin voor de ideal betallingen. In deze betaalmodule kunnen bestellers door in de blauwe balk hun bank selecteren. Daarna klikken zij op bestelling plaatsen, waarna zij kunnen inloggen bij hun bank.
Nu kunnen sinds enige tijd sommige bestellers niet langer meer hun bank selecteren en is de balk qua kleur van blauw naar grijs/groen gegaan.
Weet iemand wat hier loos is en heeft mogelijk een oplossing? Want die klanten kunnen nu niet een bestelling plaatsen.
Ja, het ligt niet bij hun is het antwoord. Mogelijke reden volgens hun is dat bestellers een oude versie van hun browser gebruiken of mallware op hun PC hebben staan. Maar dat is bij meerdere bestellers met het probleem gecontroleerd en up to date.
Maar dit veld voor de bankkeuze maakt wel onderdeel uit van hun plugin.
Ja die kleur grey (grijs) zien klanten als ze proberen hun bank te selecteren. Maar de meerderheid ziet een blauwe balk en kunnen gewoon hun bank selecteren en de aankoop afronden. Dus die hebben kennelijk wel een SSL verbinding. Als het ontbreken van een SSL verbinding de reden is van het probleem, zou iedereen daar last van moeten hebben. Toch?
Dat lijkt mij sterk. Ik zie helemaal geen SSL/HTTPS-verbinding, en dus geen groen slotje in de URLbalk bij het openen van je site.
Dit is verplicht voor een webwinkel. Snel regelen dus!!!
Misschien zou het ook een validatie-fout kunnen zijn, waarbij de boel grijs wordt omdat er een bepaalde validatie verwacht wordt in je formulier. Wanneer is het probleem ontstaan? Na wat voor wijziging?