Hi is het mogelijk om de tekst die in de database staat op te maken (stylen) met een een extern CSS bestand?

groet
Joop
Ja, dat kan. Dit doe je in de output waar je de data in toont:

#footer {
background-color: red;
}

<?php
$tekst = "Hallo!"; // de waarde staat hier vast, maar kan ook net zo goed met de mysqli_query() en mysqli_fetch_assoc() uit de database komen.
?>
<div id="footer"><?php echo $tekst; ?></div>
Goedendag bedankt voor de reactie. Misschien is het nodig dat ik iets meer informatie geeft alleen merk ik dat het niet mogelijk is om een zip bestandje te sturen?! Misschien een afbeelding.
Nee dus.
Waar gaat het om er is een mogelijkheid om een keus te maken uit 4 kleuren en bij iedere kleur keuze hoort een stukje tekst dei weer staat in een eigen record. Zodra er dan op de verstuur knop geklikt wordt verschijnt de totaal tekst uit de verschillende records in html op het scherm als platte tekst.

Mijn wens is om de tekst te kunnen opmaken in een externe style sheet. Heb al eens een poging ondernomen om het via MPDF te doen maar dat is voor mij echt een brug te ver. Nog mooier zou zijn om het geheel in een PDF bestand te verkrijgen!!!

Alvast bedankt voor een reactie,
Een goede groet
Joop

NB overigens ben ik op zoek naar een betrouwbare PHP er die tegen vergoeding mij kan ondersteunen in het afronden van programmering PHP kent u iemand?
Een upload-faciliteit bieden we niet aan op het forum, maar je kan wel een afbeelding uploaden op bijvoorbeeld tinypic.com. Dan kan je de link naar de foto tussen [img] en [/img] plaatsen zodat deze ingevoerd wordt in je bericht.

Maar, het lijkt er dus op dat je zelf PDF's wilt genereren? Waarom zou je dan externe stylesheets willen gebruiken, en niet ingebouwde? Alles wordt toch naar een PDF omgezet, dus een extern bestand heeft geen meerwaarde. Plus dat als je CSS in je HTML-document verwerkt, dan kan je met PHP bijvoorbeeld de CSS-stijl dynamisch maken.
Om op de vraag het antwoord te geven, Waarom zou je dan externe stylesheets willen gebruiken, style sheet beheer ik redelijk goed. Kort gezegd ik loop aan tegen onkunde van het PHP deel en daar ligt ook mijn vraag om een betrouwbare PHP er te vinden.
Je kan stylen ook tussen <style>-tags plaatsen in HTML.

Als je iemand zoekt,dan kan je het beste een topic maken in het Vacatureforum. Lees ook even vooraf de criteria.
oké bedankt ga ik zeker doen
een goede voortzetting van de dag
Joop

Reageren