Hallo Programmeurs,

Graag wil ik mensen terecht laten komen op een splashpage via mijn accespoint.
Ik ben in het bezit van een Engenius EAP300 accespoint.

Nu moet ik een paar dingen invullen zoals:

Radius Address 1
Radius Secret
NAS ID

Wat moet ik hierbij invullen?

Groetjes Yoeri
Een captive portal is niet zo eenvoudig als een pagina maken en instellen in je AP. Je hebt te maken met authenticatie via radius etc. Je zou naar WISPr kunnen kijken om wat je wilt te bewerkstelligen.
Moet je dan een radius server instellen, of is er een makkelijkere manier om te authentificeren?
Wat ik wil maken is zodra dat iemand met het accespoint is verbonden ze door worden gevoerd naar een landingspagina.
Op het accespoint kan ik kiezen voor bepaalde providers maar ook voor de functie other, hiermee kun je dus zelf je toegang programeren.
Is er niet een manier om via php of htacces toegang te bieden?
>> Op het accespoint kan ik kiezen voor bepaalde providers maar ook voor de functie other, hiermee kun je dus zelf je toegang programeren.
Deels. Wat je doet is een pagina maken die een bitje omzet voor een radius gebruiker waardoor toegang verleend wordt. Het is dus niet zo eenvoudig als even een pagina opzetten, je zult op je pagina met radius moeten praten.

Je hebt te maken met de protocollen die gelden voor wireless authenticatie. Het is niet gebruikelijk om een captive portal te gebruiken als landing, maar daadwerkelijk voor aanmelding op het netwerk en/of een betalingsmogelijkheid. Hier komt radius bij kijken en nog een aantal andere zaken, omdat het AP moet weten of jij de landingspagina nog moet zien, en zeker in enterprise oplossingen zit je met meerdere AP's waar je tussen kan schakelen, wat tot de radius eis leidt.

Natuurlijk zijn er enterprise class AP's die out of the box ondersteunen wat je wil bereiken, bijvoorbeeld Unifi.

Update: gebruikers hoeven dus geen wachtwoord in te voeren aangezien het een freehotspot moet worden.
Dat klinkt leuk, maar op het backend blijft die eis wel bestaan. Je zou natuurlijk bestaande captive portal software kunnen opzoeken en daarvan de templates bewerken.
Dank voor de reactie's. Ik kan op het acces-point instellen waar hij moet beginnen etc.
Echter is een radius adres, radius secret en NAS ID verplicht.

Daarnaast kan ik de splash page en redirect ook instellen.
Kan ik met bijvoorbeeld python geen simpele radius maken met een gebruikersovereenkomst waarvoor ze klikken voor akkoord, dan ben ik eigenlijk al geholpen.
Radius is een server, met een complex protocol. Ik zou gewoon een radius server installeren, dat is veel eenvoudiger.

Reageren