Door
marina janssen
op 14-03-2017 17:43
gewijzigd op 14-03-2017 17:44
754 views
Ik wil een knop toevoegen aan een rij met gegevens. Als je op die knop drukt, dan komt er een popup waarin je een code moet invoeren.
En alleen als je de juiste code invoert dan stuurt hij de gegevens uit de eerdergenoemde rij door en wordt er een sql uitgevoerd.
Volgens mij kan dat alleen met javascript maar ik weet niet hoe ik de functie moet maken.
Ik ben tot hier gekoemn
<script>function doeiets() {
confirm("Voer je code in");
//hoe nu verder?
if (antwoord ==="juiste code"){
Ok, dank ff stapje te ver nog.
Ik leer nu beginselen van javascript, ik dacht een combinatie te doen maar dat kan dus helemaal niet:) geen wonder dat het niet lukte.
Nou ik laad de pagina wel gewoon een paar keer dan.
Je moet ook de theorie kennen, en weten wat je doet.
Als je hier lukraak een mysqli_query zou neerzetten, dan zou die altijd uitgevoerd worden.
Als iemand een site met een serverside-script (bijv, PHP) erin opvraagt, dan gebeurt er in simpele stappen het volgende:
- De server krijgt je aanroep binnen en roept het bestand aan.
- Hij leest PHP-code en werkt deze, JavaScript ziet hij gewoon als output omdat het gewoon client-side is. Als er output in de PHP-code zit is (echo, print, print_r, die(..."), exit("...")..) dan zal hij dit verwerken tot output wat naar jouw browser komt. Komt er na of tussen de PHP ook output door, dan wordt dat ook erbij verwerkt.
- Je browser krijgt vervolgens de site binnen met wat JavaScript activiteiten die hij moet uitvoeren. De PHP is immers al op de server uitgevoerd, dus zal je query niet op dat moment worden uitgevoerd die jij verwacht, maar is al uitgevoerd.
Om dit stuk dus op te kunnen vangen moet je met speciale JavaScript functies dus een asynchrone aanroep doen. Dan kom je dus bij AJAX uit. Ikzelf gebruik het JavaScript framework jQuery waarmee je in een handomdraai een request van AJAX kan uitvoeren naar een ander bestand, zoals een PHP-script.
Het komt dan op dit neer: Demonstratie.
Zorg wel dat je de basis van jQuery onder de knie hebt.
Of de 'vanilla' JavaScript zonder toevoegingen: Demonstratie