Goedenavond,

Ik ben bezig om een mailserver op te zetten op mijn VPS, maar dit wil niet helemaal lukken. Voorheen kon ik e-mails sturen naar mijn Outlook mailadres (kwamen wel in de map "Ongewenst"), maar tegenwoordig komen deze e-mails niet meer aan. Ik heb verder geprobeerd maar de e-mails komen wel aan op mijn quicknet.nl en een Microsoft Exchange account wat ik heb, van werk.

Ik heb al een en het ander uitgezocht met DNS-records en Reverse DNS. Maar ik kom er echt niet uit.

DNS records:

Reverse DNS (deze wordt geaccepteerd op mxtoolbox.com):

Postfix configuratie:

# See /usr/share/postfix/main.cf.dist for a commented, more complete version

# Debian specific:  Specifying a file name will cause the first
# line of that file to be used as the name.  The Debian default
# is /etc/mailname.
#myorigin = /etc/mailname

smtpd_banner = $myhostname ESMTP $mail_name (Ubuntu)
biff = no

# appending .domain is the MUA's job.
append_dot_mydomain = no

# Uncomment the next line to generate "delayed mail" warnings
#delay_warning_time = 4h

readme_directory = no

# TLS parameters
smtpd_tls_cert_file=/etc/ssl/certs/ssl-cert-snakeoil.pem
smtpd_tls_key_file=/etc/ssl/private/ssl-cert-snakeoil.key
smtpd_use_tls=yes
smtpd_tls_session_cache_database = btree:${data_directory}/smtpd_scache
smtp_tls_session_cache_database = btree:${data_directory}/smtp_scache

# See /usr/share/doc/postfix/TLS_README.gz in the postfix-doc package for
# information on enabling SSL in the smtp client.

smtpd_relay_restrictions = permit_mynetworks permit_sasl_authenticated defer_unauth_destination
myhostname = www.domein.nl
alias_maps = hash:/etc/aliases
alias_database = hash:/etc/aliases
myorigin = /etc/mailname
mydestination = $myhostname, domein.nl, localhost, localhost.localdomain, localhost
relayhost =
mynetworks = 127.0.0.0/8 [::ffff:127.0.0.0]/104 [::1]/128
mailbox_size_limit = 0
recipient_delimiter = +
inet_interfaces = all
inet_protocols = all

Resultaat van mxtoolbox.com:

Ik hoor graag van jullie!
Ik heb evengoed geen inbox, ik heb nog steeds enkel een SMTP-dienst. Ik heb verder ook geen postfix meer op mijn server.

Mailjet gaf de SPF waarde aan die ik moest instellen, dit heb ik gedaan en werd als correct gezien door Mailjet, heb het hierna niet aangepast.

Ik heb enkel 2 A-records (1 wildcard) en 2 TXT-records (SPF en DKIM). Geen MX-record.

SPF waarde:

v=spf1 include:spf.mailjet.com mx a ip4:84.22.96.218 ~all

84.22.96.218 is het IP-adres van mijn server.
Dus je kan geen mail ontvangen op het domein waar je mail langs verstuurt. En dan vind je het vreemd dat dat als spam wordt gezien?
Dan neem ik aan dat alles nu correct zou moeten blijven werken, bedankt!
Hi Maarten,

als phpMailer wel gewoon goed aankomt, heeft het te maken met de headers van de mail zoals je die voorheen verstuurde.
phpMailer zorgt dat dat allemaal op de juiste manier staat :)

Verdiep je even in DomainKeys zoals Ben aangaf, dit scheelt een hele hoop.

Microsoft is inderdaad niet heel hebberig op inkomende mail van 'nieuwe' servers wellicht heb je een ip of de domeinnaam van de server zelf dat al eens een slechte reputatie heeft opgelopen in het verleden. Dit heeft tijd nodig (heel veel tijd) om te herstellen.

Ik ben zelf ooit eens een pagina van outlook.com tegengekomen waar je een mail ergens heen moet sturen en krijg je resultaten te zien.

Vanaf daar kon ik niet veel mee verder aangezien ik geen eigenaar was van '[email protected]'

Overigens in een van je screenshots staat dat de domeinnaam zelf (zonder www niet bestaat)
Dit soort problemen kunnen aan veel dingen liggen, lengte en inhoud van bericht, historische gegevens, dns, spf record, domainkey enz enz

Heel veel succes! als je de pagina van outlook nog eens tegenkom, post m hier ff ;-] ik geloof iets van webmasters outlook.com of iets dergelijks
Geen idee of iemand hier nog iets aan heeft, maar ik liep enkele weken geleden tegen hetzelfde probleem aan.
Nu bleek dat wanneer ik een e-mail verstuurde met als e-mailadres "[email protected]" deze in de "Ongewenst" map belandde. Maar wanneer ik het e-mailadres veranderde in bijvoorbeeld "[email protected]" (zonder streepje), kwam deze wel fatsoenlijk binnen.

Reageren