Ik heb een probleem waar ik niet uit kom en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik probeer voor het eerst phonegap te gebruiken om een website om te zetten in een app. Mijn website is gemaakt met HTML5/CSS/PHP/MYSQL. Phonegap zelf ondersteund alleen HTML5/CSS/Javascript. Het is me wel gelukt via een ajax call om data uit mysql te halen met een phpscript op een server.

Alleen ik wil dat de app multi language wordt. Dus wanneer je in je instellingen NL hebt dat alle text in het nederlands is. Helaas kan ik geen php variable gebruiken en ik heb nergens op internet gevonden welke andere programmeertaal wel zo iets ondersteund.

Hebben jullie een idee? Kan ik in een andere taal ook een array met text maken en adhv een cookie de goede taal weergeven? Of een idee hoe ik toch php variables doorgeef in javascript?

Ik hoor het graag.
Als je een AJAX call kan doen kun je daar ook parameters aan doorgeven, bijvoorbeeld via POST of gewoon in de URL (GET).
Oké, maar moet ik dan per vertaalde string een Ajax call uitvoeren? Of kan ik alles opvangen? Zoveel dataverkeer zie ik anders namelijk niet zitten.
Je kan gewoon een JSON string laten terugkomen toch? In feite is dat na parsen een mooie array van wat je maar wilt hebben.

Reageren