Hallo,

Wanneer ik mijn externe harde schijf (Seagate Expansion Portable Drive) loskoppel van mijn PC, klinkt er een éénmalige piep. Ook wanneer ik deze veilig verwijder. Is dit normaal en hoort deze dat te doen? Of is er iets mis? De harde schijf werkt namelijk nog wel gewoon.

Alvast bedankt voor de reacties!
Wat voor pieptoon? Een gegenereerde, of echt een pieptoon van de schijf?
Want een schijf die piept, kraakt of zucht, zou ik in eerste instantie niet vertrouwen.
De piep is elke keer hetzelfde, dus in eerste instantie dacht ik dat het gewoon zo'n piep was die aangeeft dat er iets is uitgeplugged, maar ik zou dit graag zeker weten. Het gaat om een nieuwe schijf die dit al vanaf het begin deed.
Even openschroeven en een beetje WD40 erin spuiten. Piept nooit meer. :0)
nee, grapje.
Zolang je maar niet hoort dat hij veel bewegingen maakt (tikken) als hij bezig is, lijkt me het geen probleem. Het kan zijn dat de naald op een plek word geparkeerd en dat hij "los" springt als de schijf op toeren is. Vroeger werkte dat wel namelijk zo.

Geen meldingen van slechte sectoren ofzo? Dan zou ik het in de gaten houden, en hele gevoelige data wel goed backuppen op een andere schijf. Het kan nog jaren goed gaan, maar ook zomaar ineens over zijn.

Gewoon een zo'n piep was die aangeeft dat er iets is uitgeplugged volgens mij. W10 doet dat inderdaad ook wanneer je iets "veilig" uitplugged. Makkelijk te checken, zet alle geluid van Windows hard- of softwarematig uit en doe het nog eens.

Reageren