Door
Jessie DW
op 11-05-2017 20:49
gewijzigd op 11-05-2017 21:00
2.696 views
Hallo goededag!
Mijn naam is Jessie en ik wil graag een browser game maken omdat ik daar graag zin in heb maar helaas weet ik hier niets van af en ik wil dus een team vormen met de mensen die dat wel kunnen.
Zelf kan ik wel met websites omgaan hoe ik die moet maken dat is geen probleem maar de rest wel en ik wil het dan ook graag leren zodat ik ook daarin nuttig ben.
Hier een voorbeeld dit is mijn eigen mafiagame gemaakt met een website... Maar ik wil ook zo iets als dit maken maar dan niet persee mafia.
Wat weet je al van PHP? En wat heb je daar in dat geval al een mee gemaakt?
Als je hier nog niks van weet kan ik je vertellen dat je nog een hééééééle lange weg te gaan hebt ;-)
Een goede tip: Richt je eerst op kleinere projectjes tijdens de leerfase, en niet op een monster-project als een RPG-game.
Hier zijn ook vrij veel open source oplossingen voor te vinden, zoals hier.
op andere forums zie je deze vraag ook heel vaak voorbij komen, en ik denk niet dat je een team gaat vinden om zo'n game helemaal opnieuw te gaan schrijven.
Dit klinkt als een aardige klus! Je kan je project indelen in kleine stukken. Zo maak je het voor jezelf makkelijker.
Maar zorg dat je eerst weet hoe PHP werkt. Anders heb je deels beginnerscode en code voor gevorderden. Dus ga eerst eens wat basis dingen in PHP bouwen, en als je alles goed onder de knie hebt, dan kan je een plan op gaan zetten voor een maffia-game.