Vanuit HTML roep ik een php-code aan bij het drukken van de submit knop.
Van zodra ik gelikt heb, zou ik graag hebben dat de input fields van de form
terug gereset zijn of blanko zijn.
Kan er iemand mij hierbij helpen.
Alvast bedankt.
@Filip: je zou ook kunnen voorkomen dat velden ingevuld blijven door ze in eerste instantie niet te onthouden. Dit bereik je door deze velden te voorzien van de autocomplete property met waarde "off" (oftewel, voorzie je input velden van autocomplete="off").
Mogelijk impliceert de wens voor deze functionaliteit andere achterliggende problemen? Is er sprake van "dubbelposts" of spam in de betreffende formulieren? In dat geval zijn er meer en andere manieren om formulieren verder te beveiligen.
@Jan: clearForms() lijkt mij een custom JavaScript functie. Een implementatie van die functie is dan misschien ook handig. clearForms() is geen standaard JavaScript functie voor zover ik weet, en doet zonder implementatie dan ook niets, behalve het genereren van een foutmelding.
@Thomas en@Jan
Beide oplossingen voor leegmaken input value in form na submit werkt spijtiggenoeg niet...
Hmm, wanneer zie je dan nog input terug? Wanneer je via de historie terugbladert? En je submit het formulier naar een aparte URL of actie? Vraag ik mij toch af hoe dat formulier dan in elkaar steekt en hoe de "flow" is. autocomplete="off" zou ervoor moeten zorgen dat (eerder) ingevulde gegevens niet onthouden worden, en dus ook niet automatisch opnieuw ingevuld worden.