Ik begrijp niet waar dit fout gaat.

Oeps! Sorry!

Ach, toch gevonden.
Het lag aan een extra test-aanroep die ik over het hoofd gezien had.

Hij zal toch niet serieus zo onhandig zijn om zijn bestanden in het echt ook .inc te noemen? :)
- Ariën - op 28/05/2017 20:39:31
Tegenwoordig is een 'close' van je database niet nodig. Na de laatste query ruimt hij zijn rommel in het RAM weer netjes op. Hoewel het soms ook wel eens nuttig is om dat tussendoor te doen, bij draken van queries.

Dit doe je door het (tussentijds) vrijgeven van resultaten, niet door het sluiten van de connectie. >_<

Het opzetten van een connectie is een redelijk dure operatie. Het op deze manier (tussentijds) opschonen van het geheugen is nog steeds inefficiënt.
Daar doel ik ook natuurlijk op.
Tussentijds connecties afsluiten is zinloos, en dat maakte ik al duidelijk in het eerdere deel van mijn bericht.
Ja, Ben, zo onhandig is hij wel. :-)
- Ariën - op 30/05/2017 08:46:22
Daar doel ik ook natuurlijk op.
Tussentijds connecties afsluiten is zinloos, en dat maakte ik al duidelijk in het eerdere deel van mijn bericht

Maar waar heeft "dat" in je vorige citaat dan betrekking op? Het lijkt me handig dat wat je typt en wat je bedoelt redelijk dicht bij elkaar ligt, ten einde verwarring/alternatieve interpretaties te voorkomen.

Tevens is er een optimalisatie onder de motorkap (in ieder geval in PDO) indien je opnieuw een connectie maakt met dezelfde gegevens. De "signatuur" (Data Source Name, DSN) is dan niet anders als die van een bestaande connectie, en die zal dan gewoon worden hergebruikt. Desalniettemin lijkt het mij handiger om ook maar één variabele / object te gebruiken voor één bron, en hier consequent aan te refereren.
Als je de draad leest moet toch wel duidelijk zijn dat ik niet anders bedoel. ;-)

En ja, fouten maken is menselijk, en die zijn rechtgezet. Een PM naar mijn mening ook gemogen.
Maar goed, terug naar het topic.

Reageren