Ik ben bezig met een app te maken met html5/css/jquery. Maar nou heb ik een pagina zo lang dat je wel drie keer naar beneden moet scrollen voor je bij het einde bent. Dat is geen probleem alleen ik heb een loginpagina gemaakt dat zodra je niet bent ingelogd wordt getoond met de height van het toestel waar je de app mee opent.
Alleen deze pagina kan je naar beneden scrollen omdat de div erachter langer is en dan zie je ook de onderliggende div met al zijn content. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als de loginpagina wordt getoond de gebruiker niet omlaag kan scrollen?
Door je loginpagina een andere opmaak te geven? Deze is blijkbaar anders opgezet dan de rest van je app dus zul je ook een andere aanpak moeten hanteren. Mogelijk kun je je wel in allerlei CSS-bochten wringen maar het lijkt mij gewoon handiger als je hiervoor een apart template maakt.
Ik heb nu een div dat pagina vullend is en met z-index zorg ik dat deze altijd voorop komt. Alleen ik wil dat de div erachter dan niet zichtbaar is.
Het liefst heb ik geen aparte pagina want deze div werkt ook als er geen verbinding met de server kan worden gemaakt met andere tekst. Deze div verdwijnt weer als de verbinding is hersteld.
Ik heb al een workaround gevonden en dat is de div erachter de class="hidden" vanuit bootstrap mee te geven. Maar ik hoopte dat het mogelijk zou zijn om ervoor te zorgen dat de voorste div niet gescrollt kan worden.