Het uiteindelijke hoofddoel is om te komen tot een scorebord voor onze honkbalvereniging.
Op Instrucables heb ik een scorebord gevonden die je met arduino kan programmeren en met een tv afstandbediening kan aansturen.
Aangezien de afstand groot is tussen de bedienplek en het bord heb ik besloten om een gprs module te gebruiken.
In de tussentijd met veel tutorials een app gemaakt met MIT appinventor en ben nu zo ver dat ik met deze app in mijn database een regel kan schrijven. Direct naar de gprs module schrijven is niet mogelijk, dus ik gebruik mijn homepage als interface. Arduino moet dus via gprs de php op mijn homepage opvragen om de gegevensreeks op te halen.
Ik heb 0 ervaring met php, maar heb al in de gaten dat de syntax lastig is.
Inmiddels al veel google uren erop zitten, maar zit volledig vast.
Wat werkt is om een lijst te genereren is :
<?php
$servername = "localhost";
$username = "user";
$password = "password";
$dbname = "db_score";
// Create connection
$conn = new mysqli($servername, $username, $password, $dbname);
// Check connection
if ($conn->connect_error) {
die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}
$sql = "SELECT Guest, Home, Inning, Strike, Balls, Outs, BattingTurns FROM Score";
$result = $conn->query($sql);
if ($result->num_rows > 0) {
// output data of each row
while($row = $result->fetch_assoc()) {
echo "Guests: " . $row["Guest"]. " - Home: " . $row["Home"]. "Inning: " . $row["Inning"]."Strike: " . $row["Strike"]."Balls: " . $row["Balls"]."Outs: " . $row["Outs"]."BarringTurns: " . $row["BattingTurns"]. "<br>";
}
} else {
echo "0 results";
}
$conn->close();
?>
Deze heb ik ook geprobeerd:
$query = "SELECT Volgnr, Guest FROM Score ORDER by ID DESC LIMIT 50,5";
if ($result = $mysqli->query($query)) {
/* fetch associative array */
while ($row = $result->fetch_assoc()) {
printf ("%s (%s)\n", $row["Volgnr"], $row["Guest"]);
}
/* free result set */
$result->free();
https://nl.piliapp.com/php-syntax-check/ geeft aan dat het goed is maar server geeft een melding
Backend fatal error: PHP Fatal error: Call to a member function query() on null in /home//public_html/Score4.php on line 18\n
Regel 18 is : if ($result = $mysqli->query($query)) {
Ik ben van alles aan het proberen, maar loop volledig vast.
Weet iemand een oplossing?
Groeten. Stephan
1.647 views