Iets dat ik me wel eens afvraag, is hoe anderen te werk gaan tijdens het programmeren. En dan bedoel ik vooral de mensen die bijna alles Object Oriented doen.
Natuurlijk weet je wel waar je mee bezig bent, en heb je op zijn minst een opzet van je code in gedachten.
Je werkt bijvoorbeeld aan een gedeelte in je project, zoals het maken van een laad tool om producten te laden van csv-bestanden, excel-bestanten, en de database.
Je denkt er even over na, en komt dan tot het idee om het strategy design pattern te gebruiken.
- Ga je niet echt verder denken, en begin je gewoon te schrijven? En als je een bepaalde weg inslaat die later niet echt handig blijkt te zijn, pas je het gewoon weer aan.
- Of ga je dit eerst helemaal uitdenken tot in detail, met UML diagrammen enzovoort?
- Of een beetje een mix van beide?
Ik maak namelijk nooit echt een geschreven plan. En ik heb nog nooit een diagram gemaakt voor mijn class design. Ik denk wel na over de globale aanpak, maar voor de rest werk ik echt class voor class. Terwijl alles wel een logisch en aansluitend verband heeft.
2.086 views