Goedenavond mede techneuten,
Al een poosje speel ik met wat Linux VPS-jes, dit omdat ik het leuk en interessant vind. Ik heb laatste tijd mogen ervaren welke Linux distributies meer stabieler zijn dan de ander, en welke juist minder stabieler. Maar laatste tijd ben ik ben erg aan het nadenken laatste tijd over welke distributie ik zelf wil gebruiken, om het mezelf wat makkelijker te maken houdt ik betrouwbaarheid op eerste plaats. Kiezen tussen Centos en Debian wordt op oogpunt van betrouwbaarheid gezien moeilijker. Ook heb ik veel opgezocht op internet, maar beide Linux distributies allebei rock-solid te zijn.
Ik benieuwd naar jullie mening. Welke Linux distributie zouden jullie gebruiken als betrouwbaarheid als eerste prioriteit staat? Lijkt me erg fijn om een actueel antwoord te hebben van mede techneuten.
Edit: Ubuntu/Debian vind ik makkelijker te gebruiken. CentOS spreekt me ook erg aan omdat het bijna 1-op-1 kopie is van een betaalde Linux (Enterprise) distributie (RHEL).
Ook twijfel ik bij CentOS over (te) oude software, ik heb de indruk dat dit nog wel eens outdated is, bijvoorbeeld de PHP-versie. Maar ook dat bijvoorbeeld de nieuwste updates/software het systeem minder stabiel kunnen maken omdat het misschien minder goed getest is.
Iemand die mij hierin kan sturen?
Bedankt voor het meedenken!
3.091 views