Ik heb gisteren een php gevonden alleen hij werkt niet echt, het is de bedoeling dat hij binnen een dag de eerst oude jpg files van de vorige dag automatisch verwijderd. Dit wordt gebruikt voor een automatische foto slider. Ik heb er een hekel aan om elke keer de map leeg te maken.
Kunnen jullie mij vertellen wat er verkeerd is aan deze file?
Code://
<?php
$expiretime=1440; //Verloopt na minuten, 1 dag = 1x 24x60= 1440
Uhm, je wilt niet elke page-access deze knetterdure operatie(s) uitvoeren lijkt mij. Vooral als afbeeldingen een dag (of een week) dienen te blijven bestaan, dan is elke keer dat de webpagina wordt geladen nogal overkill?
Daarnaast is dit vanuit technisch ontwerp nogal raar: je include de uitvoer van een onderhoudsklus in je webpagina?
Dan zou dit potentieel je pagina kunnen breken als er ""The file $Filename is older than $expiretime minutes\n";" wordt weergegeven als er iets wordt verwijderd?
En dan heb je wellicht nog te maken met cache of andere perikelen in WordPress zelf?
Ik bedoel, we helpen je een eind op weg hoe je dit op een fatsoenlijke manier kunt doen (en een cronjob lijkt mij de way-to-go, tenzij WP hier zelf iets voor heeft) maar enig eigen initiatief is misschien ook wel handig...
En als je een pakket (zoals WP maar eigenlijk doet dat er niet eens toe) gebruikt is het handig om de spelregels van dat pakket te volgen. Hier dingen tegenaan metselen is zelden een strak plan.
EDIT: daarnaast is zo'n script een mogelijk gevaar voor de stabiliteit van je site. Als zo'n script meerdere keren wordt aangeroepen door kwaadwillenden dan kan je site mogelijk eenvoudig op zijn knieën worden gebracht. Eigenlijk wil je niet dat dit soort onderhoudsscripts publiekelijk (en herhaaldelijk) door jan en alleman aangeroepen kunnen worden. Dit is nog een reden om hier een cronjob voor te maken, en het script buiten de publieke webdirectory te zetten.