Ik heb een php-pagina gemaakt die ik alleen binnen mijn LAN beschikbaar wil stellen.
Is dit in te stellen met phpmyadmin? Zo ja, hoe?
Wat moet ik aanpassen in het kader van beveiliging nadat ik phpmyadmin geinstalleerd heb?
Na installatie zijn er 2 gebruikersnamen: "elke" en "root". Ik wil misbruik vanaf het internet zoveel mogelijk voorkomen.
Een .htaccess die enkel je interne IP-reeks toelaat? Verder geen poort 3306/3307 portforwarden naar buiten in je router. En natuurlijk as usual: Sterke passworden.
Zelf gebruik ik een Windows client, genaamd HeidiSQL.
Werkt comfortabel.
Op mijn server dump ik een database naar een *.sql-file via de command line (CLI), en dat geldt ook voor het restoren. Gaat veel sneller dan phpMyAdmin die weer bijzondere PHP-instellingen moet hebben voor grote databases.
Een geforwarde database instantie vind ik nog niet eens echt problematisch, zolang deze maar beveiligd is. Schrikbarender zijn de sites waar je gewoon voor de grap naar /phpMyAdmin navigeert en niet eens een wachtwoord hoeft in te voeren.
Een geforwarde database instantie vind ik nog niet eens echt problematisch, zolang deze maar beveiligd is. Schrikbarender zijn de sites waar je gewoon voor de grap naar /phpMyAdmin navigeert en niet eens een wachtwoord hoeft in te voeren.
Meestal zijn dat ook de hobby-webservertjes die voor de makkelijkheid aan poort 80 naar buiten hangen.