Beste, voor een plaatselijke vereniging wil ik een reserveringsformulier maken die men via een website kan invullen. Nu heb ik zelf een klein beetje kennis van PHP en SQL, maar hier kom ik toch niet aan uit en hoop dat iemand mij kan helpen:
Op het reserveringsformulier moet men aangeven met hoeveel personen er wordt gelopen en welke starttijd men wil starten met de tocht. Nu is het zo dat tussen 17:30 en 19:15 elke 7 minuten een groep van maximaal 10 personen mag starten. Hoe laat ik de tabel PERSONEN en de tabel STARTTIJD met elkaar "communiceren"?
Op het formulier moet men een keuze maken uit de starttijden, maar als het maximum van 10 is bereikt mag de starttijd niet meer gekozen worden. Als er bijvoorbeeld 8 personen op de bewuste starttijd zijn gereserveerd, en iemand wil ook die starttijd met 3 personen dan komt het maximum op 11 en dat mag dan ook niet.
De database connectie heb ik al in deze vorm:
<?php
$hostname = "*"; //hostname van de database
$username = "*"; //gebruikersnaam om verbinding te maken met de database
$password = "*"; //wachtwoord om verbinding te maken met de database
$database = "*"; //met welke database wordt de verbinding gemaakt
$conn = new mysqli($hostname, $username, $password, $database);
$query = "SELECT * FROM kinderspooktocht";
?>
Nu heb ik in SQL de tabellen ID, NAAM, EMAIL, TELEFOONNUMMER, PERSONEN, STARTTIJD.
Zou iemand bereid willen zijn om mij op weg te helpen? Is er eventueel nog meer informatie nodig?
Mijn dank is GROOT!
1.452 views