Hallo,
Ik heb het idee opgevat om een soort fantasy sport spel te maken. Ik weet alleen niet goed hoe ik dat het beste in de database kan invullen.
Het idee is:
- Budget van 100 punten
- Door punten te scoren kan je je budget verhogen
- Seizoen in periodes, met wisselmomenten
- Bij een wissel verlies je een percentage (zeg 25%) van de waarde van de speler. Als je iemand van 20 punten verkoopt krijg je dus 15 punten terug.
Ik heb wat vragen hoe ik dit het beste kan vormgeven in de database, en hoe soortgelijke spellen (Scorito bv) dat doen. Zou ik elke 'beweging' moeten vastleggen, met een nulletje of eentje voor inactieve/actieve, of gewoon verwijderen als iemand een speler verkoopt en alleen de huidige teams bewaren?
Ik moet wel sowieso de definitieve teams voor elke periode bewaren, zou ik dat in een aparte tabel moeten doen?
Zou ik voor de tussenstand de punten telkens moeten optellen, of het al voor de tijd laten optellen en opslaan in de database?
Hetzelfde eigenlijk voor het budget. Het budget is dus het beginbudget + gescoorde punten - inkomende transfers + 75% van de uitgaande transfers. Is het raadzaam om dat telkens uit te rekenen, of op te slaan?
Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen met jullie inzichten.
1.972 views