Door
Davy G
op 25-10-2017 11:32
gewijzigd op 25-10-2017 14:57
2.484 views
Hallo,
Ik ben op zoek naar iemand die mijn scripting wil vernieuwen naar PHP7.
De huidige files zijn nog van een oude website (ongeveer 10 a 12 jaar oud) Ik zou deze opnieuw willen gebruiken maar helaas de nodige kennis ontbreekt om alles zelf te vernieuwen vandaar deze oproep.
Het betreft volgende systemen: members, forum, nieuws, fotoalbum, linkpartners, gastenboek, statistieken, poll, agenda. Alle nodige functies zijn reeds aanwezig. Enkel is alles "verouderd" en dringend aan venieuwing toe...
Als bedanking krijg je een eervolle en duidelijke vermelding op de website + banner ofzo op elke pagina. Er is een kleine vergoeding mogelijk.
Hm :). Wat je hier in feite vraagt is het herschrijven van een volledige community-site? Vergelijk dit met een huis, of misschien nauwkeuriger, een flatgebouw, dat volledig gerenoveerd moet worden. Wat er dan meestal gebeurt is dat dit tot op zijn fundamenten gestript wordt. Maar voordat dat gebeurt word er eerst gekeken of de fundamenten wel goed zijn. Het heeft geen zin om een bouwval te renoveren. Het moet (opnieuw) mogelijk zijn om er na afloop veilig in te wonen.
Ook kan ik mij niet voorstellen dat er in al die tijd (de 3 a 4 jaar dat dit online heeft gestaan) geen wensen waren om dingen te veranderen / te verbeteren (feature requests et cetera)? En waarom lag deze community ruim 8-9 jaar plat? Wat moet er gebeuren met de data van destijds? Houdt dit ook nog eens een migratie in? En zou alles precies 1:1 overgezet moeten worden? Of zijn er wat vernieuwde inzichten over een andere aanpak? Is zoekmachineoptimalisatie een factor?
Heb je voor de gein al eens geprobeerd om dit ding weer up te krijgen op een hedendaagse (lokale) installatie van WAMP of wat dan ook? Ik denk dat je -afhankelijk van de hoeveelheid code- minimaal een paar weken kwijt bent om dit in zijn oude "glorie" te herstellen. En dit zal iemand die deze site nooit heeft gezien nodig hebben om dit vervolgens te reverse-engineeren en er iets hedendaags van te maken, je kunt niet blind een hele community herschrijven. (Er zijn toevallig geen specs van alle pagina's en functionaliteiten, zodat je ook niet door alle code hoeft te graven?)
In de codesnippet die je meeleverde zie ik ook al een heleboel functionaliteit die in functies gevangen zou kunnen worden, maar die in het codefragment zijn uitgeschreven. Ook zitten er dure operaties in (file_exists) en andere onhandige constructies (queries in loops van andere queries). Dit is op zijn zachtst gezegd geen positieve indicatie voor de rest :p.
Ik weet niet wat je helemaal verwacht met deze vacature maar niemand met een greintje gezond verstand gaat zomaar beginnen met het direct kloppen van code. Je moet een zeker plan en een zekere visie hebben wat je hier allemaal mee wilt, al was het maar enkel over het functionele deel, en niet eens over het technische.