Goede avond,

Hoe kan ik via mollie bijvoorbeeld ideal implementeren?

waar ik namelijk mee zit is, als er een bestelling gedaan is hoe laat je de klant via ideal betalen?

na dat je in je winkelwagen op betalen klikt hoe kan je er dan voor zorgen dat het bedrag automatisch bij de betaal pagina terecht komt?(ik heb geen webshop of iets ben alleen benieuwd hoe dit werkt)

Het gaat zover ik weet via API en daar voor heb je een key voor nodig dat is allemaal geen probleem.
Alleen zodra je de API key hebt hoe kun je er dan voor zorgen dat er betaald word en de bestelling geplaatst word!

Gr,
Nick
Heb je al een KvK-nummer ?

Zonder KvK geen IDeal gebruik.
@pipo Nee heb ik niet maar daar ging het ook niet om.

ik wou gewoon weten hoe zo iets werkt.
In jip en janneke taal:

- Je maakt op je website een button met een link naar mollie
- Je gebruikers klikken op die link en komen op de website van Mollie terecht alwaar ze hun betaling kunnen doen
- Nadat de gebruiker betaald heeft of de betaling geannuleerd heeft redirect Mollie de gebruiker weer terug naar jouw website
- De php pagina waar de gebruiker op terugkeert vraagt de status van de betaling op bij mollie en handelt de order verder af.

Daarnaast gaat Mollie van hun server nog een URL aanroepen op jouw server om statusveranderingen door te geven. Dit dient als backup voor als een gebruiker niet meer terugkeert naar je website. (hij sluit het venster bijvoorbeeld).
Als je niet alleen wilt weten hoe het werkt, maar ook een beetje "hands on" wilt spelen kun je bij Mollie gewoon (zonder KvK oid) een test-account aanmaken ( https://www.mollie.com/dashboard/signup?lang=nl ). Je kunt dan alleen betalen via de "TBM bank" (een test bank, waar je zelf kunt kiezen wat de response wordt: betaald, geannuleerd, enz). Net echt, maar kost je niks. En als je het uiteindelijk toch "in het echt" wilt uitrollen vervang je de test key door een "echte" (live) key, en weet je zeker dat het werkt.

Reageren