Ik weet niet of dit het juiste onderdeel is, maar het leek mij de meest logische.
Ik ben op zoek naar een programma/website waar ik mijn complete website kan checken op fouten.
Tot nu toe ben ik alleen programma's en website gevonden die alleen een specifieke URL controleren.
google webmasterstools controlleerd wel op crawlfouten maar verder niet op de netheid van de website. zoals het ontbreken van <H1> etc.
Tenminste zover ik het kan vinden op de website.
Maar, jouw pagina's worden toch dynamisch gegenereerd, althans ik neem aan dat je een scriptingtaal gebruikt voor de opbouw? Als het goed is worden er dan ook een hoop stukken hergebruikt, zoals de hoofdopbouw van de structuur (maintemplate), de opbouw voor pagina's van een specifiek type (templates, voor bijvoorbeeld pagina's met artikelen et cetera), en van snippets (denk aan menu's, zijkolommen enzo).
Als elk van deze onderdelen syntactisch correct is, en je nest deze ook op een juiste wijze in elkaar, houdt dit tevens in dan de resultaatpagina ook goed is opgebouwd.
Het klinkt haast alsof je het overzicht in je eigen site bent verloren?
Ben ik toch benieuwd hoe jouw site dan precies is opgebouwd, en uit hoeveel verschillende pagina's bestaat wat dus, als je het opbouwt volgens het bovenstaande verhaal, niet echt uit zou moeten maken.
Uiteraard, maar maak je gebruik van een WYSIWYG-editor, of zit je voor de inhoud ook nog HTML te kloppen?
Je zou het natuurlijk ook onderdeel van je workflow kunnen maken dat je alvorens je iets publiceert je het nog even door de validator haalt met een tijdelijke URL ofzo.
Bij mij op het werk hebben wij hier een tool voor geschreven die elke keer bij een deploy gerund word. Deze klikt door de website heen en controleert op bijvoorbeeld h1, meta tags, google tag manager, ssl etc. Ook logt deze in in het CMS en kijkt dan of daar alles goed ingesteld is (uploads, rechten etc). Deze tool kan ook gerund worden op desktop en dan zie je ook precies wat de tool doet omdat hij Chrome opstart en je echt fysiek kunt zien wat de tool allemaal doet.
Dit wordt gedaan met oa met http://codeception.com/quickstart en koppelingen met oa Google Page Speed (bv je krijgt een melding als de website score door een deploy langzamer is geworden).