Hallo ik ben Jan Labordus.
Ik ben zo'n 30 jaar werkzaam in de eerste lijnzorg software in diverse functies die ondersteunend aan de gebruiker of beheerder van servers.
Omdat ik op zoek ben naar nieuwe uitdagingen leek het mij wat om zelf ook eens aan de gang te gaan met programmeren en PHP met MYSQL, leken mij heel erg leuk.
Helaas zit het niet helemaal mee en ben ik nu opzoek naar hulp om de korte cursus van de LOI (goed of niet zo goed te boek staand) te doorgronden. Ik ben nu er zo'n 8 maanden mee aan de gang terwijl aangegeven is totaal 3 maanden nodig te hebben.
Ik hoop daarom hier wat hulp te kunnen vinden om zo in de komende 4 maanden toch dit af te kunnen ronden en PHP met MYSQL onder de knie te krijgen.
groet Jan
Welkom op PHPhulp. Leuk dat je bezig bent met het zoeken naar een nieuwe uitdaging.
Als je vragen hebt over PHP of MySQL of wat dan ook, dan helpen we je graag!
Dank je wel voor je snelle reactie.
Mag ik op dit forum ondersteuning vragen bij het maken van mijn opdrachten?
Ik loop nl nogal eens stuk op structuur/opzet van een stuk PHP en ga frequent de mist in met het vergeten van ; en andere tekentjes of stukjes HTML code.
Heb wel een PHP-checker gevonden en andere sites, die helpt meestal een aardig stuk.
Ben ook niet op zoek naar pas klare antwoorden maar sturing en als ik het goed begreep en las, zou ik hier op de goede plaats zijn. ;-)
Van LOI bevelen ze het gebruik van HAPedit aan maar zal ook jou advies opvolgen en asap NetBeans of PHPstorm installeren.
Bedankt voor je positieve reactie
... of wat voor syntax highlighter dan ook, elke editor die code een kleurtje geeft zal je helpen met het (in eerste instantie) voorkomen en (op den duur) vermijden van syntax-fouten.
Dit lijkt mij ook gewoon een kwestie van oefenen. Als je hier voorheen nooit echt inhoudelijk mee bezig bent geweest kan ik mij voorstellen dat je in het begin een redelijk stijle leercurve hebt.