Hallo,
Ik heb een formulier gemaakt dat SOMS een aantal antwoorden niet meepakt (het formulier wordt gebruikt op www.ergovac.nl onder 'melden vacature'). Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Groet, Wouter

PS 'Gebruik eerst de zoekoptie voordat je een topic plaatst': ik zie geen zoekfuntie op mijn scherm...
Ik heb net een submit gedaan met testgegevens, en dit werkt prima.
maar als jij zegt dat er bepaalde antwoorden niet worden gepakt, dan is het voor mij gissen om welke antwoorden het gaat.

Wel zou ik je aanraden om de validatie niet op een andere pagina te doen, maar netjes alle velden rood laten oplichten die niet of foutief ingevuld zijn. Niet is zo hinderlijk om steeds terug te keren met back, waarbij je mogelijk kans hebt dat je ingevoerde gegevens verdwenen zijn uit je POST-request.

Even een belangrijke kanttekening:
Ik vraag me af waarom jouw site in frames draait. Dit zal niet bevorderend zijn voor Google heeft moeite met indexeren, en bezoekers hebben moeite met het bookmarken van bepaalde delen van je site. Deze techniek stamt uit 2000 en wordt tegenwoordig ten zeerste afgeraden. Een alternatief is het gebruik maken van PHP met [php]include[/php].
Ik heb het formulier ontvangen en alleen de eerste zes en de achtste rubriek zijn met waardes binnengekomen. Wellicht heb je ook alleen die verstuurd.

Validatie op dezelfde pagina: ik zal proberen uit te vinden hoe ik dat kan veranderen,

Frames: de site is al heel oud en de opdrachtgever is verder tevreden...
Die had ik ook verstuurd. Test zelf anders eens welke velden juist niet werken. Want nu is het gissen of er echt een fout is, en of er dus één of meer velden missen.

Verder over de frames: Je klant kan wel tevreden zijn, maar SEO-technisch zijn frames echt not-done. Hij zal door slechte Google indexatie mogelijk veel klanten mislopen, en concurrentie zal hoger scoren.
Validatie op dezelfde pagina: ik heb de mailformulier.php uit het aparte bestand nu boven de html van het formulier gezet (nog concept): wat moet <form method="post" name="contactform" action="mailformulier.php"> dan worden?
Ik weet niet hoe je script eruit ziet, maar je zult mogelijk de opbouw moeten aanpassen.
Als je script uit een enkel bestand bestaat voor zover uitvoeren als het tonen van je formulier, dan kan je gewoon action leeglaten.

Sterker zelfs, binnen HTML5 is een action niet eens verplicht.

Reageren