Een algemene vragen van een noob...

Ik heb een memorygame gemaakt in html 5, die de afbeeldingen uit directories op de server haalt (/set1; /set2) samen met een aantal algemene settings (data2.json filetje)

Nu wil ik graag een admin tool maken waarmee gebruikers zich kunnen aanmelden en vervolgens hun eigen memory kunnen maken op mijn server.

Ik denk dat ik dan de volgende zaken moet regelen, maar ik weet niet zo goed wat de beste aanpak is.
- registeren, een tabel maken met een lijst van gebruikers met passwords.
- per gebruiker een mappenstructuur genereren met per gebruiker een map waarin de html5 files voor de game en submappen voor de afbeeldingen
- per gebruiker een database aanmaken waarin de settings van de games, scores, en levels en referenties naar de afbeeldingen worden opgeslagen.

Ik wil een website bouwen waarop docenten zelf games kunnen neerzetten voor hun leerlingen.
iedere docent moet ook de link naar de games beschikbaar kunnen stellen aan de eigen klas en de scores kunnen lezen.

Al met al een heel project lijkt me,

wie kan me helpen met een structuur? Is mijn plan handig? waar moet ik beginnen?

alvast bedankt voor het meedenken
Afbeeldingen kunnen wel in de database, als je een BLOB-veld gebruikt, maar het is niet aan te raden.

Ik raad altijd aan om relatieve verwijzingen te gebruiken, zoals: foto32434.jpeg, vakantie.png etc..
Mmm... relatieve verwijzing gaat uit van de huidige locatie waar het script of de gebruiker zich bevindt. Stel, de browser is de gebruiker en je gebruikt relatieve paden naar je images dan wil je vergewissen dat de browser weet welk path uitgangspositie is. Dit kun je de browser vertellen door in de head de zgn base tag op te nemen.
@Nick: Het gaat om het opslaan ervan.

Als je ooit alle afbeeldingen op een andere file-server zou zetten, en je zou de absolute URL gebruiken, dan moet je flink wat fratsen uithalen om dit aan te passen.
@Ariën PHP software moet inderdaad makkelijk te gebruiken zijn op verschillende domeinen en eventuele subdirectory's (goed streven). Zelf gebruik ik constanten (BASEPATH, URIPATH, SUBDIR) die ik eenmaal declareer en overal waar nodig kan gebruiken.

In het geval je relatieve paden voor images gebruikt (bijv src="../found_img.png") dan zou ik geneigd zijn ook de <base>-tag te definiëren in de head.

Reageren