Beste leden,

Op de website hebben wij nu "zoekmachine" vriendelijke urls .

www.websitenaam.nl/linkpartners/ hierin zit een login systeem zodat mensen kunnen inloggen op de website

<form name="postmike1" method="post" action="../index.php" id="postmike1">

door de ../ in de form name word je zeg maar "terug gegooid" naar de index waar onze controle afhandeling plaat vind.

Maar nu gaan wij nog een stapje verder door te gaan werken met

www.websitenaam.nl/linkpartners/urls/

Als ik dan de <form name="postmike1" method="post" action="../index.php" id="postmike1"> gebruik en ik zet er een extra . bij dus <form name="postmike1" method="post" action=".../index.php" id="postmike1"> linkt hij niet meer terug punten erafhalen linkt hij ook niet terug weet iemand wat er mis gaat ?

Groeten

Mike
Is het niet verstandig om een base href aan te maken?
<base href="//www.jouwwebsite.nl/">;

Zo ook dit topic van vandaag waar wat tips in staan:
https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/rewrite-wordt-aan-url-toegevoegd-elke-keer-als-erop-link-wordt-geklikt/101910/last/

Let er wel op dat je bij de één drie punten gebruikt, en dat kan niet.
./ is terug naar de webroot (gebruik ik niet vaak, want / kan ook)
../ is terug naar vorige directory.
./ verwijst naar de huidige directory, en niet naar je webroot. Daar is / voor.
./ kun je daarom net zo goed niet gebruiken, het voegt immers niets toe.
Je hebt gelijk.
Ik gebruik ./ ook bijna nooit, omdat het ook niks toevoegt ;-)
Zoals in dat andere topic aangehaald: je kunt ook volledige URL's gebruiken. Dan heb je dit probleem in eerste instantie niet. Gebruik wel een functie om deze (en eigenlijk alle interne) URL's dynamisch op te bouwen zodat je site verplaatsbaar blijft. Voorkom hardcoding van URL's.
@Thomas: Gaat je voorkeur dan niet uit naar de base-tag?
volledige URL heb ik nu ook gedaan werkt weer perfect dank je wel..
@Ariën, een base tag kan weer helpen voor relatieve verwijzingen binnen de site, maar dan eigenlijk voornamelijk/uitsluitend voor JavaScript en CSS, dus ja, die zou ik ook gebruiken. Voor URL's ("externe aanroepen van applicatielinks") gebruik ik nog steeds volledige URL's.

Reageren