Ik probeer op mijn website in te stellen dat de geldigheidsduur voor de $_SESSION langer is dan het standaard, het liefst wil ik deze op '1 jaar hebben'.
Mijn hoster (Antagonist) zegt dat hun dit niet kunnen doen door bijvoorbeeld de php.ini te wijzigen, maar je dit moet wijzigen in het PHP script.
Weet iemand hoe je dit moet doen? Ik heb bijvoorbeeld dit scriptje in mijn config.php geplaatst maar dat werkt niet:
Vergeet ook niet dat je hiermee ontzettend veel sessiebestanden gaat maken, als je een redelijk aantal bezoekers hebt kan dit je al heel snel gaan nekken. Het zou beter zijn om een alternatief te zoeken voor het behouden van een sessie.
>> Ik probeer op mijn website in te stellen dat de geldigheidsduur voor de $_SESSION langer is dan het standaard, het liefst wil ik deze op '1 jaar hebben'.
Iets zegt mij dat je totaal verkeerd bezig bent. Een sessie (het woord zegt het al) is bedoeld om gedurende één browsersessie data bij te houden. Een browsersessie duurt meestal 5 a 10 minuten ... en niet een jaar. Ik weet niet wat je wil bereiken, maar dit klinkt niet goed.
Wederom een topic waarin men met alle geweld een sessie in leven probeert te houden. Hiermee creëer je in zekere zin een nieuw probleem, en zoals @Ben beschrijft ontstaan er ook andere, bijkomende problemen.
Ik zou eerder inzetten op een strategie waarbij de sessie natuurlijk verloopt maar vervolgens via een ander mechanisme een automatische doorstart maakt, als dat wenselijk is. Hierbij moet je je wel realiseren dat dit (zoals met alles eigenlijk) een tradeoff is tussen veiligheid en gebruikersgemak.
En het is natuurlijk interessant waarom dit in eerste instantie wenselijk of nodig is, zoals @Ozzie terecht vraagt. Mogelijk zijn er andere -en wellicht betere- oplossingen dan het "in leven houden van de sessie" voor jouw specifieke vraagstuk. Dus een goede eerste vraag zou inderdaad zijn: wat probeer je te bereiken? Pas als dat duidelijk is kan er een oplossingsstrategie opgesteld worden.