Beste PHPhulpers,
Om onze mailing goed te laten verlopen moet ik een DKIM key in onze externe DNS zetten (dit doet onze systeembeheerder).

Nu moet ik deze key eerst genereren. Ik wil onderstaande tutorial volgen:
https://support.plesk.com/hc/en-us/articles/115000214973-How-to-get-the-DKIM-public-key-from-Plesk-if-DNS-is-not-installed

Maar wil graag van iemand bevestiging of dit 'echt' wel kan (niet dat ik verkeerde commando's uitvoer, ik zit namelijk nooit in de console en om dit uit te voeren moet ik als root inloggen wat ik eigenlijk nooit doe.).

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande tutorial ook wel echt goed is, en of er wat fout kan gaan?

Bedankt.
Het staat gewoon op de Plesk website, dus waarom zou er iets fout gaan?
Als je ook Plesk gebruikt, dan zou ik de informatie van de fabrikant van je hostingplatform zeker vertrouwen.

Verder genereert deze code ook alleen maar een key-bestand in die directory. Dus veel kan er eigenlijk niet fout gaan.

(Eigenlijk vind ik het kwalijker dat je als root inlogt, en niet via su je level vanaf een user-account verhoogt, waarbij je root-login uit zet. Verder zou een SSH-key nog praktischer en veiliger zijn)
Hoi Arién,
Bedankt voor het antwoord. Meestal doet de webbeheerder dit maar aangezien hij met vakantie is, en er nood aan de man is heb ik het op mijn bord gekregen. Het enige wat ik doe met de console zijn symfony commando's maar echt het unix commandline gebeuren blijf ik over het algemeen vanaf.

Hoe zou ik het kunnen uitvoeren zonder als root in te loggen? kan ik gewoon su typen en dan de rest van het commando uitvoeren of moet ik hier meer voor doen?

Je kan (voor nu) best als root inloggen ... alleen wat Ariën denk ik bedoelt, is dat je niet als root zou moeten kunnen inloggen. Die optie zou uit moeten staan, maar voor nu kun je gewoon als root inloggen.
Uiteindelijk word je wel root, want anders kan je al nooit in /etc schrijven. Maar je logt dus eerst in met je normale user, en met su verhoog je je tot root. Of het werkt ligt aan je installatie en instellingen. Misschien werkt het net iets anders. Het is het proberen waard.

Maar via root inloggen kan ook, maar het is vrijwel nooit de bedoeling dat je dit via deze weg zou doen. Voor een bedrijf gebruik je ook liever geen master-sleutel om binnen te komen die op alle deuren van elke afdeling werkt ;-)
Ok hartstikke bedankt, ik ga het gewoon proberen.

------edit------
Het is inmiddels gelukt. Hartelijk bedankt voor de hulp.

Reageren