Dan kan je net zo goed de sessie gewoon laten behouden zodra iemand de browser sluit met session.cookie_lifetime.
Als je zonodig met Cookies wilt werken kan je ook een unieke hash opslaan, en de cart opslaan in de database. Dan kan je de boel een eenvoudig overhevelen naar een account.
Mensen hadden mij juist aanbevolen om cookies te gebruiken, omdat een sessie wordt afgebroken bij het sluiten van de browser en een cookie niet.
Ik heb mijn browser zo ingesteld dat bij afsluiten alle cookies, geschiedenis, etc. wordt verwijderd. Cookie of sessie zijn dus beide niet meer beschikbaar na afsluiten browser.
Vraag is wat je wilt bewaren en hoe. Op pc gebruiker lijkt me niet de plek.
Is het bijwerken van een super global eigenlijk handig, ik zie het niet vaak gebeuren, meestal zie ik dat er een array in de setcookie() functie wordt gegooid, en mocht de array geleegd worden, zal dat bij de array gebeuren en niet bij de super global $_COOKIE. Ik kan het mis hebben hoor, maar daarom vraag ik het ook :)
Is het bijwerken van een super global eigenlijk handig, ik zie het niet vaak gebeuren.
Dan heb je nog niet veel gezien. Superglobals vormen onder andere een abstractiemechanisme. Een die overal toegankelijk is in code en scopes overstijgt. Per superglobal verschilt het ook wat je precies aan het doen bent, zo manipuleer je met $_COOKIE['cart'] (indirect) het cart-cookie. De superglobal is slechts het medium via welke je andere dingen manipuleert.