Een vraag aan de kenners. Ik heb een Mysql database met daarin een paar tabellen. Vanuit MyPHPAdmin kan ik daarin wijzigen. Maar nu wil ik een raadpleeg dan wel aanpas scherm maken voor een klant. Want hij vindt MyPHPAdmin te moeilijk en gevaarlijk. Vraag aan jullie, hoe zet ik dat op en welke tips kunnen jullie mij geven? Dank dank
Programmeer een afgeschermde backend. Afgeschermd door middel van een loginsysteem.
phpMyAdmin is een databasebeheer-tool. Puur bedoeld om databases te beheren en niet eventjes de de content van je site. Gebruik deze alleen als je weet wat je doet en als je aan jouw database wilt sleutelen.

Zoals Thomas zegt: Bouw een afgeschermde beheerpagina, met bij sterke voorkeur een inlogsysteem.
Wat je zoekt is een CRUD systeem (Create, Read, Update, Delete - die laatste misschien alleen als je "extra" rechten hebt). Hier zijn kant-en-klare oplossingen voor, maar ligt er natuurlijk wel een beetje aan of je toepassing "recht toe recht aan" is, of "toch net even anders". Maar sowieso kun je dus op "CRUD php" gaan Googlen, en als je al met een framework werkt is er daar misschien ook wel een kant en klare plugin / bundle / enz voor.
Dank voor de suggesties. Hier ga ik wat tijd in stoppen. Handig en leerzaam. Top!

Reageren