Hallo,

Na bijna een jaar in mijn vrije tijd aan mijn app gewerkt te hebben is het binnenkort toch echt tijd om deze publiekelijk te maken. De app werkt naar mijn zin en de eerste testers moeten laten blijken of zij ook tevreden zijn. Het enige wat mij nog niet lekker zit zijn die vervelende terms of use en privacy policy stukken waar je altijd mee akkoord moet gaan wanneer je je ergens registreert.

Ook voor mijn app moeten mensen zich registreren zodat ze kunnen inloggen met hun e-mailadres en zodat iedereen hun naam kan zien in het sociale gedeelte. Ik zag dat onze overheid een mooie website heeft gemaakt voor dit soort problemen van ontwikkelaars (https://veiliginternetten.nl/). Dit stimuleert de ontwikkeling van apps zonder dat mensen bang zijn om ergens voor aangeklaagd te kunnen worden waar ze niets vanaf weten.

Maar mijn app is multi language dutch/english en dus kunnen mensen over heel de wereld mijn app gebruiken. De app komt ook in de app - en google play store. Werkt deze privacyverklaring dan ook of moet ik dan aan andere dingen denken omdat er bijvoorbeeld in amerika andere wetgeving is?

Ik hoor graag jullie mening/tips.
Ik weet niet hoe het zit, maar de AVG is zowiezo een Europese wet, welke straks van kracht raakt.
Is het niet zoiets als, je deelt mee aan een dienst welke gelocaliseerd is binnen EU en dus omvat de wetgeving van de EU ook op de te ontvangen dienst ?
Ik weet niet precies hoe het zit. Maar ik neem aan dat de privacyverklaring dan ook in het engels moet als ik dit als beschikbare taal instel?
Uiteraard moet je privacy verklaring in alle talen aanwezig te zijn waarin jij je diensten aanlever

Reageren