Ik ben op zoek naar een script waarmee je videobestanden kunt uploaden tot ongeveer 2 gigabyte.
Hebben jullie ervaring met dit soort systemen?
Hoe zorg je ervoor dat je server op tilt slaat?

Het liefst heb ik een systeem dat na het uploaden ook nog alles zelf omzet naar mp4, maar ik denk niet dat die er zijn.

Hoor het graag!
Elk uploadscript kan dat wel. Als je maar de limieten hoger zet.

Ikzelf gebruik voor mijn CMS PlUpload. Die hakt alles in stukken van elk een megabyte, om het vervolgens weer aan aan elkaar te breien.

Als je media wilt converteren moet je de ffmpeg binairy gebruiken en de juiste codecs hebben.
Ik ben even aan het lezen...
Is ffmpeg binairy iets wat je op de ftp-server installeert? Of zie ik dat verkeerd?
Via een FTP-server kan je sowieso niks installeren, enkel up- en downloaden en rechten aanpassen.
Je zult op de server ffmpeg moeten installeren, maar dat is sowieso niet mogelijk op een shared hostingserver (tenzij het voorgeïnstalleerd is). Je zult superuser-rechten op de server moeten hebben.

Op Linux (bijv. CentOS)is dat eenvoudig te installeren:
https://www.vultr.com/docs/how-to-install-ffmpeg-on-centos
Kan ik ffmpeg zo instellen dat ik een map opgeef, bijvoorbeeld: upload.
Dat die map vervolgens continue gecheckt wordt op nieuwe uploads....
Die nieuwe uploads steeds automatisch omzet worden naar bijvoorbeeld mp4 en ze in de map exports terecht komen als ze klaar zijn?
ffmpeg is enkel een binairy om mediabestanden te converteren, als dat gevraagd wordt. Als je een automatische export wilt maken die real-time wordt gecontroleerd, dan zou ik een cronjob aanbevelen die de map uitleest, een alles wat erin staat vervolgens converteert.

Het hoeft dit niet eens met PHP.
Is dat wel mogelijk dan in combinatie met ffmpeg? En dan een cronjob programma op de server installeren erbij?
Cronjobs zitten standaard in Linux. In Windows heet het "Taakplanner"
Met Linux kan je zeker met cronjobs en wat Bash-scripting een directory uitlezen, en de bestanden aan ffmpeg voeren.

Een voorbeeld, welke misshcien niet echt aan je eisen voldoet....

convert.sh

#!/bin/bash
for i in *.avi;
  do name=`echo $i | cut -d'.' -f1`;
  echo $name;
  ffmpeg -i "$i" "${name}.mp4";
done

Zorg er uiteraard voor dat je het script uitvoerbaar maakt.
En als je wat meer wilt weten over de basis vaardigheden van bash-scripting:
https://ryanstutorials.net/bash-scripting-tutorial/bash-script.php

Reageren