Heb een quote knop in mijn webshop. Het formulier moet automatisch het model / product van de pagina moeten toevoegen aan het formulier.

<?php
$url=$_SERVER['HTTP_REFERER'];
$name=$_POST['name'];
$email=$_POST['email'];
$businessname=$_POST['businessname'];
$qty=$_POST['qty'];
$color=$_POST['color'];
$print=$_POST['print'];
$message="Name: ".$name."<br/>Email: ".$email."<br/>Business Name: ".$businessname.'<br/>Qty:'.$qty.'<br/>Print:'.$print.'<br/>Color:'.$color.'<br/>Product/artikel: '.$_POST['message'];

$to = '[email protected]';
$subject = 'Quote';
$headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
$from = '[email protected]';
$headers .= 'From: '.$from."\r\n".
'Reply-To: '.$from."\r\n" .
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

mail($to, $subject, $message, $headers);
header("location:".$url);
?>

bij voorbaat dank voor de hulp.

groet,

Marjolein
uniekbedrijfscadeau.nl
Je laat hier enkel je mail-afhandeling zien. Want wat wil je nu precies? Hoe bedoel je het 'toevoegen aan het formulier'?

Onthoud ook dat $_SERVER['HTTP_REFERER'] niet altijd bestaat. Dus het is niet handig dit in een location-header te plaatsen. Vergeet ook geen exit() na deze header, want je script moet ook stoppen.
oh, dan moet ik eerst het juiste bestand zoeken.

Het formulier wordt ingevuld als men een offerte wil ontvangen van een product. Zoals het nu binnen komt wordt het product niet vermeld.

dank voor het mee kijken,

Marjolein
Laat maar weten als je er niet uitkomt. Zie ook mijn opmerking niet over het hoofd ;).
Het formulier wordt ingevuld als men een offerte wil ontvangen van een product.

Zou "offerte" als e-mail titel dan niet geschikter zijn? Enkel e-mail is mogelijk ook niet heel erg verstandig. Net zoals de analoge post kan een e-mailbericht onderweg wel eens zoek raken. Dit zou inhouden dat je een potentiële lead kwijt bent.

Misschien is het een goed idee om deze aanvraag ook in een database weg te schrijven. En/of op zijn minst een BCC naar een tweede adres te sturen voor het volgen van mailverkeer.

Reageren