Waarbij titel en content specifiek voor content.php bedoeld zijn en pagina_vars variabelen bevat voor de gehele layout, e.a. metatags etc. Nu heb ik echter een situatie waar ik geen template gerelateerde variabelen hoef mee te sturen dus eigenlijk het compact gedeelte niet nodig heb. Als ik dat echter weglaat:
$this->render('/admin/content') + $pagina_vars;
worden pagina_vars niet meer herkent. Wat doe ik fout?
Bij dit soort vragen is het ook handig als je er even bij vermeldt wat voor library of pakket je gebruikt. Anders is het compleet onduidelijk welk "dialect" je spreekt.
compact('titel', 'content') + $pagina_vars
Klopt dat wel?
Ik neem aan dat compact('titel', 'content') een soort van default is, en $pagina_vars mogelijke afwijkingen van deze defaults bevatten?
Maar als je A + B (waarbij A en B arrays zijn) gebruikt om een resultaatarray te produceren, dan overschrijft A de waarden van B die eenzelfde key hebben. En als compact('titel', 'content') dan toch waarden heeft die niet veranderd mogen/kunnen worden, dan heeft die operatie toch nooit enig effect?
Je zou haast zeggen dat het "compact" deel ("read only") en $pagina_vars ("variabel") een aparte behandeling verdienen en in eerste instantie niet gecombineerd zouden moeten worden?
@Thomas: als in $pagina_vars ander keys zitten dan 'titel' en 'content' (die kun je immers al via de bijbehorende global vars "instellen"), dan is dit geen probleem.