Goede morgen,

Van "mijn domein" waar mijn website gehost wordt kreeg ik bericht dat de website (nu 5.6) naar versie 7 of nog liever 7.1 van PHP moet worden omgezet. Wanneer dit niet gebeurt gaat de website per 1 nov. offline. Aangezien ik de omzetting zelf niet kan doen wordt mij nu een bedrag van ongeveer E 680,- gevraagd voor het omzetten. Dit is voor mij bezwaarlijk want ik verricht vrijwillig werk en heb dus geen budget voor deze kosten.
Is dit een reëel bedrag voor het omzetten is mijn eerste vraag.

Mijn tweede vraag is: kan ik na het omzetten naar deze versie 7.1 nog als gebruikelijk mijn teksten en prijzen aanpassen?

Als het niet teveel gevraagd is: zijn de kosten voor het omzetten eenmalig of wordt bij elke versie zulk een bedrag gevraagd voor het omzetten. Heb dit eigenlijk in de 4 jaar bestaan van mijn website nog niet eerder meegemaakt. Waarom nu dan wel?

Hoop dat ik met mijn vragen bij u aan het juiste adres ben, en wil bij voorbaat bedanken voor de antwoorden.
Mvg Y. Weijmer
Mja, maar zelfs dan heb je niet zoveel garanties. Simpelweg omdat iets werkt (niet direct zichtbaar fouten produceert), wil dat niet zeggen dat alles als een zonnetje loopt, ook al zou je die indruk in eerste optiek krijgen.

We zullen op zijn minst eerst meer over deze sites (en hoe deze gebruikt worden!) moeten weten voordat we er iets zinnigs over kunnen zeggen of een strategie voorschrijven...

Los van dit alles: het prutten aan een live site is nooit een ideale aanpak. Je mag hier best wat bedachtzaam/zamer mee omspringen.

Het kan natuurlijk allemaal vlekkeloos werken en je bent met een druk op de knop klaar, maar als dit in je gezicht ontploft ben je verder van huis, dan ga je achteruit mogelijk zonder weg terug. Misschien ben ik een doemdenker wat dat betreft, maar daartoe heb je dan niet minder stront :p.

Sorry, maar "probeer maar", is zoiets als tegen iemand anders zeggen dat ie ergens op een onwijs krappe plek in kan parkeren. En als er dan blikschade is, is het niet jouw auto nietwaar? :p Tuurlijk, de garage (mijn domein) is altijd bereid alles weer uit te deuken, tegen een leuk prijsje.

Het enige wat ik wil zeggen is: wees voorzichtig, ga volgens een plan te werk en zorg dat je terug kunt. En leg eerst ff uit wat voor sites het nu precies betreft, zodat we wat voor aanpak dan ook ook een beetje kunnen onderbouwen lol.
Het verbaast me eigenlijk dat je geen vertrouwen lijkt te hebben in een PHP-selectie-tool van MijnDomein?

Je kan altijd terugswitchen. Zelfs uit een instructievideo maak ik dat op. ;-)
Wat kan dat nu kapot maken? Dat lijkt mij niet de intentie van een hostingpartij.

Misschien dat de site even kort down kan zijn, tot je terugschakelt, maar daarom is mijn advies ook om dit in de late uurtjes te doen.

En anders moet ze even informeren bij MijnDomein wat die switch doet.

Of laat haar uitleggen hier wat voor site ze heeft. Misschien is het wel haast enkel statitische HTML (scheelt weer) of een installatie van een CMS als Wordpress of Joomla die zichzelf up2date houd.

Thomas van den Heuvel op 05/09/2018 01:56:42

Het kan natuurlijk allemaal vlekkeloos werken en je bent met een druk op de knop klaar, maar als dit in je gezicht ontploft ben je verder van huis, dan ga je achteruit mogelijk zonder weg terug. Misschien ben ik een doemdenker wat dat betreft, maar daartoe heb je dan niet minder stront :p.

Zo kan je overal op doemdenken ;-). Waarom zou de boel 'ontploffen' terwijl de hosting een mooie manier biedt om te kunnen switchen tussen PHP-versies?
Als dat het geval zou zijn, dan zou ik de bal bij de hosting leggen.
Desalniettemin lijkt het mij zinnig om een korte analyse te maken van wat voor code/pakket/product er achter deze sites actief is.

Dat kan je dan verder sterken in het besluit dat het enkel omgooien van een PHP-schakelaar afdoende is voor de omzetting naar de nieuwe situatie.
Dat kan, maar een stap terug is ook zo gemaakt. Je past enkel een serverinstelling aan met die switch, en niet de site. De hosting lijkt me juist verantwoordelijk voor de goede werking van de server. ;-)

Laten we maar Yvonne haar reactie afwachten.
Beste allen,

Allereerst hartelijk dank voor het meedenken. Mijn website is van Wordpress. Heb met interesse alles gelezen. Het beste lijkt mij dat ik nu eerst de helpdesk van Mijn Domein benader met de vraag of ik -zoals zij zelf aangeven- kan upgraden naar 7PHP. (zonder technische kennis). Dat kan enkele dagen duren. Ik kom met het antwoord graag bij jullie weer terug.
Gelukkig is er nog even tijd. Tot zover dank.
Wordpress is gewoon PHP7 geschikt.
Ik neem aan dat je daarvan versie 4.9 gebruikt. Dus de knop kan wat mij betreft om.
test wel uit of alles goed werkt, want misschien heb je een verouderde plugin.

Ter informatie:
Al vanaf 2015 is Wordpress al geschikt voor PHP 7.

https://make.wordpress.org/core/2015/09/10/wordpress-and-php7/
Geen mod-hulp, maar algemeen topic.
Daarom een verhuizing naar ander forum.

Tevens was ik benieuwd of het nog gelukt is met je webhosting?
Graag laat ik weten hoe het met de PHP upgrading van mijn website is gegaan. Had aan "Mijn Domein" de vraag gesteld of ik zelf kon upgraden. Het antwoord was verrassend, mijn website is omgezet door Mijn Domein naar de PHP versie 7.2. Een bijzondere service waarvoor ik dankbaar ben.
Het vertrouwen in mijn webmaster is echter goeddeels weg. Maar dat is een ander probleem.
Hartelijk dank aan allen die meegedacht hebben en misschien mag ik in de toekomst terugkomen als ik weer een vraag zou hebben. Is deze site alleen voor PHP?
Yvonne
Fijn dat het gelukt is.

Deze site is zoals anders doet vermoeden niet alleen voor PHP, maar juist ALLES wat met het bouwen en programmeren van websites te maken heeft. Dit kan je ook in het forum-overzicht zien. Maar de kern omtrent het programmeren richt zich voornamelijk op PHP ;-)

Reageren