Het lukt me maar niet om de mail() functie van php te laten werken. De website waar ik nu aan werk draait lokaal op xampp. Voor die website ben ik een login systeem aan het bouwen en wil een activeringsmail laten versturen via de website. Dat laatste lukt dus niet.
Kan iemand me vertellen wat ik moet doen om het te laten werken?
Oke bedankt voor de hulp. Stel dat ik de 'website' nu online heb staan bij een webhoster + domeinnaam kan ik dan de problemen die ik nu heb ook online verwachten? Ik bedoel dat dan die php mail functie of die PHPmailer ook niet werkt? Helaas kan ik dit nog niet testen omdat ik nog geen hosting heb.
Het is net andersom als dat je nu denkt. Met PHPMailer kun je zowel de interne PHP mail functie gebruiken als een SMTP server. Het is slechts even de instellingen aanpassen. Te meer omdat er steeds meer providers zijn die de interne PHP mail functie uitschakelen is het direct toepassen van een library als PHPMailer of Swiftmailer een goed idee.
[quote="Ben van Velzen op 29/10/2018 21:33:35"]
Waarom zou je poort 26 open zetten? Die poort wordt niet voor mail gebruikt. Maar zelfs dan nog, om mail te versturen hoef je zelf niets open te zetten. Afhankelijk van je ISP is 25 naar buiten gesloten though.
Poort 25 is standaard verzenden & poort 26 ontvangen van mail onder het smtp-protocol, als 25 geblokkeerd is heeft het geen nut om op poort 26 op een reactie van voorafgaande te wachten, toch?
[/quote]