Gezien je error ga ik ervan uit dat er een bepaalde bestand wat je includeert in je script, niet gevonden kan worden.
Als je met scripts in de cron/shell werkt, dan zou je een volledig pad moeten gebruiken bij includes.
Een cronjob draait niet vanuit de directory waar je website staat, dus mogelijk zal deze je geincludeerde bestand in zijn eigen directory zoeken. In de shell zou zo iets soortgelijks ook gelden.
Voor CLI-scripts (Command Line Interface) gebruik ik altijd dit:
<?php
$base = dirname(dirname(__FILE__));
include_once $base . '/lib/db.inc.php';
// voer hier de rest uit.
?>
De argumenten zijn geen probleem en komen ook gewoon door en aonder argumenten hetzelfde.
de server is een VPS centos 7.
feedId bestaat niet, maar de argumenten zijn op deze wijze benaderbaar:
download.php
$_GET['feedId'] = $argv[1];
Maar snap er niks van, waarom het neit werkt, ik wil gewoon een previe van een feed laten zien van maximaal 300 karakters, om te testen of de feeds wel werken of niet etc.
Je snapt niet waarom het niet werkt omdat je niet weet waar het misgaat.
Je zult dus stap voor stap moeten gaan kijken waar het spaak loopt.
Heb je je errorlogs geraadpleegd? Want nu zit je een beetje tegen een black box aan te turen - sja geen wonder dat je dan niet weet wat er gebeurt.
Desnoods breng je logging aan in het script zelf, zodat je ook "getuigen" hebt van de actuele waarden van variabelen.
Of je maakt dus eerst een normaal werkend script, en schrijft dit dan om naar een shellscript. Wederom stap voor stap, anders ben je inderdaad blind aan het programmeren.