Hoi,
Ik heb op een pagina veel selectmenu's staan die ik nu laat zien met PHP. Indien een waarde in een menu veranderd dan wordt het form automatisch verstuurd en de waarde geupdate in de database. De achtergrond (van een td) en het listmenu worden aangepast aan de waarde van het listmenu. Omdat na een POST de pagina refresht veranderd de kleur, ik heb wel een selector ingebouwd voor HTML die onthoud welke listmenu is gewijzigd en daar weer naar toegaat.
Het nadeel is dat bij elke wijziging de pagina refresht. Ik weet dat het mogelijk is met AJAX om het te doen zonder dat de pagina refresht. Omdat ik helemaal niets van javascrit en ajax weet zou ik jullie willen vragen om hulp om dit te maken.
Wat ik gemaakt heb ik PHP zal ik hierbij zetten wat misschien het één en ander verduidelijkt.
<?PHP
echo '<div id="'.$aRow_score['id'].'"><form name="Form_'.$aRow_score['id'].'">';
echo '<select class="'.$selectcolor.'" data-style="btn-primary" name="'.$selectmenu_get.'"
onChange= "document.location.href=document.Form_'.$aRow_score['id'].'.'.$selectmenu_get.'.options[document.Form_'.$aRow_score['id'].'.'.$selectmenu_get.'.selectedIndex].value">';
echo '<option value=""';
if (!(strcmp("", $selectmenu))) { echo " selected"; }
echo '>'.$aRow_score['score'].'</option>';
// selecteer het aantal kleuren voor het selectmenu
if ($kleuren_row['obs_kleuren'] == 5) { $sql_cijfers = "SELECT cijfer FROM obs_cijfers ORDER BY cijfer ASC"; }
else { $sql_cijfers = "SELECT cijfer FROM obs_cijfers ORDER BY cijfer ASC LIMIT 0, 4"; }
$resultaat_cijfers = mysqli_query($connectie, $sql_cijfers);
$sCategory = '';
while ($aRow_cijfer = mysqli_fetch_assoc($resultaat_cijfers)) {
if ( $aRow_cijfer['cijfer'] != $sCategory ) {
$sCategory = $aRow_cijfer['cijfer'];
echo '<option value="index.php?leerkracht=overzicht&'.$selectmenu_get.'='.$sCategory.'&id='.$aRow_score['id'].'&score='.$sCategory.'#'.$aRow_score['id'].'"';
if (!(strcmp($sCategory, $selectmenu))) { echo " selected"; }
echo ">";
echo $sCategory;
echo "</option>";
}
}
echo "</select></form></div>";
echo '</td>';
?>
En zo ziet dan de HTML eruit voor elke listmenu met alleen andere waardes
<?HTML
<td width="2%" align="center" valign="middle" bgcolor="#93050f"><div id="106">
<form name="Form_106">
<select class="DarkRedColor" data-style="btn-primary" name="selectmenu_106"
onChange= "document.location.href=document.Form_106.selectmenu_106.options[document.Form_106.selectmenu_106.selectedIndex].value">
<option value="" selected>1</option>
<option value="index.php?leerkracht=overzicht&selectmenu_106=0&id=106&score=0#106">0</option>
<option value="index.php?leerkracht=overzicht&selectmenu_106=1&id=106&score=1#106">1</option>
<option value="index.php?leerkracht=overzicht&selectmenu_106=2&id=106&score=2#106">2</option>
<option value="index.php?leerkracht=overzicht&selectmenu_106=3&id=106&score=3#106">3</option>
<option value="index.php?leerkracht=overzicht&selectmenu_106=4&id=106&score=4#106">4</option>
<option value="index.php?leerkracht=overzicht&selectmenu_106=5&id=106&score=5#106">5</option>
</select>
</form>
</div>
</td>
?>
1.968 views