Allereerst, sorry voor de wazige titel, maar kon niets beters bedenken.

Ik heb een string met een variabele lengte tussen de 1 en de 9, die ik split in een losse array (per teken). so far so good.

Vervolgens moeten deze gesplits worden in maximaal 3 groepen waarbij elke groep tenminste 1 waarde bevat. als er maar 2 tekens in de string staan worden het maximaal 2 groepen.

Nu ben ik op zoek naar een manier om alle mogelijke verdeel combinaties te krijgen.

Voorbeeld
string : 1234

Opties :
[123,4]
[12,34]
[1,234]

Voorbeeld 2
string : 123456

Opties :
[123,456]
[12,345,6]
[1,234,56]
[12,34,56]
[12,3,456]
enz. het idee lijkt me duidelijk (nee bovenstaand zijn niet alle mogelijke combinaties, ben ik me van bewust.

De volgorde hoeft niet te veranderen, en in de daadwerkelijke code zijn het binaire getallen, maar heb nu even 1 t/m 9 gebruikt voor de duidelijkheid.

Hopelijk heeft iemand een suggestie want kan even niets bedenken

Mvg,
Jacco
"Het is voor mijn werk" en het vervolgens op een forum gooien. Ik krijg niet betaald voor mijn denkwerk, hij waarschijnlijk wel?

Ik kan natuurlijk niet zien hoeveel tijd hier tussen zat (moment van bedenken/realisatie dilemma/plaatsen topic), maar er zijn waarschijnlijk toch ook wel wat collega's? Weet ook niet voor wat voor bureau hij werkt, in welke capaciteit, en voor hoe lang.

Maar weet niet hoe dit verder staat naar anderen toe.

TS geeft hier ook verder niets over aan. Vandaar mijn vraag. Niet neerbuigend bedoeld, maar meer met enige verwondering. Als je ergens op kantoor zit dan gooi je het meestal eerst intern in de groep voordat je een openbare bron gaat bevragen/raadplegen lijkt mij zo?
Thomas van den Heuvel op 23/01/2019 11:58:52

Is hiermee je vraag beantwoord dan?

Genoeg om voor nu mee door te kunnen, dank je wel
@Thomas

Dat kan dat je het intern bespreekt, maar misschien werkt ie wel in z'n eentje. Wie zal het zeggen. Verder ook niet echt relevant lijkt me. Iedereen staat vrij om een openbare bron te raadplegen. Niemand weet alles.

>> Ik krijg niet betaald voor mijn denkwerk, hij waarschijnlijk wel?

Niemand op het forum krijgt betaald voor z'n denkwerk. Dat is ook niet de insteek van dit forum :)

Anyhow ... genoeg geluld. Jacco kan weer vooruit.

"Het is voor mijn werk" en het vervolgens op een forum gooien. Ik krijg niet betaald voor mijn denkwerk, hij waarschijnlijk wel?

Dus hieruit mag ik concluderen dat jij van mening bent dat hier alleen vragen thuis horen van mensen die in een hobby project ergens tegenaan lopen?
(even recent voorbeeld)
https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/wat-is-slim/102700/last/

Deze persoon wil uiteindelijk een site voor haar bedrijf opzetten? Moeten we die dan ook niet meer helpen? Die gaat er per slot van rekening uiteindelijk (hoop ik iig :P) ook geld mee verdienen

Ik kan natuurlijk niet zien hoeveel tijd hier tussen zat (moment van bedenken/realisatie dilemma/plaatsen topic), maar er zijn waarschijnlijk toch ook wel wat collega's? Weet ook niet voor wat voor bureau hij werkt, in welke capaciteit, en voor hoe lang.

Correct, dus vraag dat in plaats van er aannames over te doen.

Maar weet niet hoe dit verder staat naar anderen toe.

Niet veel beroerder dan de "Maak mn schoolwerk voor me" topics die ik af en toe voorbij zie komen. (imho)

TS geeft hier ook verder niets over aan. Vandaar mijn vraag. Niet neerbuigend bedoeld, maar meer met enige verwondering. Als je ergens op kantoor zit dan gooi je het meestal eerst intern in de groep voordat je een openbare bron gaat bevragen/raadplegen lijkt mij zo?

En wat in mijn hele verhaal heeft je de indruk gegeven dat dit niet het geval is?

Jou hele manier van antwoorden is gebaseerd op verschrikkelijk veel aannames, en ik hoop alleen maar dat je er iets minder doet als je daadwerkelijk een project moet ontwikkelen.

Verder vind ik het wel intressant om deze discussie te voeren, maar mn probleem is verholpen, dus mik hem dan even naar de koffiehoek :)
Jacco Engel op 23/01/2019 12:41:13
Dus hieruit mag ik concluderen dat jij van mening bent dat hier alleen vragen thuis horen van mensen die in een hobby project ergens tegenaan lopen?

Nee, maar als je ergens in een professionele capaciteit zit, dan zijn er waarschijnlijk wel enige verwachtingen.

(even recent voorbeeld)
https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/wat-is-slim/102700/last/

Deze persoon wil uiteindelijk een site voor haar bedrijf opzetten? Moeten we die dan ook niet meer helpen? Die gaat er per slot van rekening uiteindelijk (hoop ik iig :P) ook geld mee verdienen

Deze site heeft vaak de gewoonte om vragenstellers te "bedienen" en ze op die manier ter wille te zijn. Terwijl dat lang niet altijd het "beste" advies is wat gegeven kan worden. Soms is de conclusie gewoon dat men ergens externe expertise moet zoeken/inhuren in plaats van dat men zelf allerlei dingen gaat kleien.

Correct, dus vraag dat in plaats van er aannames over te doen.

Daar heb ik al min of meer op gezinspeeld, maar je laat er nog steeds niets over los.

Niet veel beroerder dan de "Maak mn schoolwerk voor me" topics die ik af en toe voorbij zie komen. (imho)

Het feit dat jij het blijkbaar geen probleem vindt om je tot dit zelfde niveau te verlagen zegt een hoop.

En wat in mijn hele verhaal heeft je de indruk gegeven dat dit niet het geval is?

Dit is mij eigenlijk nog steeds niet duidelijk. En je lijkt ook haast onwillig om hier informatie over te geven.

Jou hele manier van antwoorden is gebaseerd op verschrikkelijk veel aannames, en ik hoop alleen maar dat je er iets minder doet als je daadwerkelijk een project moet ontwikkelen.

Als je deze hele discussie had willen vermijden had je natuurlijk ook wat meer context kunnen verschaffen.

Reageren