Ik ben voor de eeste keer bezig met het maken van een grafiek. Ik heb op google wel een aardig voorbeeld gevonden alleen zit ik met de vraag hoe krijg ik de data uit MySQL erin. Ik heb op de plaats van de data een enkel regeltje php gemaakt maar dan werkt het script niet meer. Ik vrees dat het niet kan met php ertussen. Kan ik het zo niet oplossen? Is het beter om een andere grafiek techniek te gebruiken? Graag tips. Ter informatie het script en zoals het hier staat werkt het prima maar nu andere data uit MySQL??

<script language = "JavaScript">
         function drawChart() {
            // Define the chart to be drawn.
            var data = new google.visualization.DataTable();
            data.addColumn('string', 'Tijd');
            data.addColumn('number', 'PM2.5');
            data.addRows([
          <?php echo "['00',  3.3],";?>
               ['01',  6.9],
               ['02',  9.5],
               ['03',  14.5],
               ['04',  18.2],
               ['05',  21.5],
               ['06',  25.2],
               ['07',  26.5],
               ['08',  23.3],
               ['09',  18.3],
               ['10',  13.9],
               ['11',  9.6],
               ['12',  6.6]
            ]);

// Set chart options
            var options = {'title' : 'Gemiddelde PM2.5 per uur',
               hAxis: {
                  title: 'Uur'
               },
               vAxis: {
                  title: 'PM2.5'
               },
               'width':550,
               'height':400
            };

// Instantiate and draw the chart.
            var chart = new google.visualization.LineChart(document.getElementById('container'));
            chart.draw(data, options);
         }
         google.charts.setOnLoadCallback(drawChart);
      </script>
<?
Je kan toch de data ophalen uit de database en op de juiste plek echo'en?
Ozzie dank, ik heb boven toegevoegd wat ik geprobeerd heb maar dat geeft een blanco scherm. Geen foutmeldingen in error.log en access.log gewoon code 200 (pagina getoond)
Check even in de broncode wat je daar te zien krijgt en of dat overeenstemt met hetgeen je verwacht.
Dank voor je reactie en dat maakte mij duidelijk dat het wel moet kunnen :)
Aansluitend ontdek ik meteen de domme fout, ik had de tutorial pagina niet hernoemd van html naar php (lichte schaamte alhier) maar nogmaals dank!
Nu even een loopje bouwen en de data ophalen! Dat gaat wel lukken.
Graag gedaan en succes ermee!
Denk ook "even" aan de encodering. Bijvoorbeeld:

echo json_encode($data, JSON_NUMERIC_CHECK);

EDIT Valt me nu pas op dat je JS en PHP door elkaar gebruikt, klopt dat? Dan is het misschien mooier om met AJAX de data die je nodig bent op te halen.
Nick, ik heb nog niet verdiept in AJAX, ik ben hobbyist om voor mijzelf wat te kunnen bouwen. In de code is wel zoveel mogelijk php uit de HTML voorafgaand aan de HTML alleen die kleine stukjes zie boven staan er nog in. Een while loop. Ik ben nog even op zoek om het Google Chart script ook uit de body te halen en alleen het daadwerkelijke tonen van de grafiek in de HTML weliswaar ook wel weer als javascript.
Ben eerst bezig geweest om het tonen van een en ander een beetje op te leuken en dit is de eerste versie, tevens mijn eerste responsive pagina :)
http://www.el5.nl/

Reageren