<?php
$test = 'hoi';
?><b>Dit is een test <?= $test ?</b>

Yadda yadda yadda.
?>wut?

Dit is wat ik hierboven typte in mijn oorspronkelijke bericht:

Ik ben die codeblokken hier zo zat. Kan de code die detecteert of er "code" wordt gebruikt in een bericht gewoon een stuk dommer worden gemaakt?

Oftewel, tenzij een berichtschrijver zelf [code][/code] tags toevoegt moet het bericht gewoon geformatteerd worden als tekst / ongewijzigd blijven.

Ik snap niet dat dit zo moeilijk is want dit is veruit het makkelijkste te programmeren.

Dit in tegenstelling tot de code die nu hiervoor wordt gebruikt die echt CONTINU langs de pot piest. Stop gewoon met het proberen te raden wanneer je denkt dat iemand codepassages invoert maar laat hem/haar dit gewoon zelf expliciet aangeven...
Ik heb het net even getest, maar als je de > mist, dan gaat het inderdaad fout, en is de codeblok f*cked up. Anders toont hij gewoon een goede format.

Maar die parser mag w.m.b. wel eens vervangen worden door wat beters. Ik ga eens bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Hoe gebruikelijk is dat in forums? Geen idee of het praktisch is om dit te mixen, als het zou kunnen?
Op de meeste forums waar ik zit gebruiken ze UBB-codes, en ik zie ook weinig mensen die dit abusievelijk gebruiken.

Ik ben momenteel eens aan het kijken naar NBBC en een fork daarvan. Kijken wat die allemaal kan. Het ziet er behoorlijk uitgebreid uit.

Ik denk dat UBB en MarkDown wel eens behoorlijk kunnen conflicteren, als je bijvoorbeeld naar de img-tag kijkt. Plus dat het parsen niet altijd gewenst is. Wat nu als iemand in zijn bericht bijv. een typische MarkDown tag gebruikt die onbedoeld geparsed wordt?

Mocht de UBB-parser aangepast worden, zou het een mogelijkheid zijn om dit enkel te parsen in een speciale UBB-tag. Ik heb nog nooit iemand per ongeluk MarkDown zien gebruiken. :-P

[markdown]

*dit is italic*  en _dit ook_
**dit is bold**  en __dit ook__
***dit is bold en italic***  en ___dit ook___
[/markdown]
Test.

<?php
$xml = <<< XML
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<product>
<description>asdf</description>
</product>
XML;
$item = simplexml_load_string($xml);
?>

Edit: yup, XML-tag invoegen gaat ook fout. Haiyaaaa.
Het wordt inderdaad tijd dat die automatische highlighter eruit gaat. Dat geeft alleen maar losse codeblokken als iemand de code-tags vergeet, of drek omdat die al triggert op <?
En verder is een handig UBB-knopje wel handig.

Jij had er toch ook een highlighter gebouwd? Ik zal eens kijken of ik Bas kan overhalen om de huidige UBB-parser te vervangen. Momenteel heb ik met succes eentje van NBBC werkend voor eigen doeleinden, en die ik aan het uitbouwen ben.

Reageren