Om het overzichtelijk te maken heb ik het formulier in 3 stukken verdeeld.(alle drie zijn php files)
Aan het eind van het eerste formulier wordt met een insert opdracht een aantal gegevens weggeschreven in een database. Daarna wordt doorgeschakeld naar het tweede formulier. De code is als volgt:
<?php
$sql = "INSERT INTO projecten (id, indiendatum, stichting, oprichting, anbi, website, stichtingdoel, contactpersoon, mailadres, telefoonnummer, kennisvandas, doelproject, inhoud)
VALUES('','$indiendatum','$_POST[stichting]','$_POST[oprichting]','$_POST[anbi]','$_POST[website]','$_POST[stichtingdoel]','$_POST[contactpersoon]','$_POST[mailadres]','$_POST[telefoonnummer]','$_POST[kennisvandas]','$_POST[doelproject]','$_POST[inhoud]')";
if ($conn->query($sql) === TRUE) {
$bericht .= "Er is een aanvraag1 gedaan voor een subsidie van de Stichting DAS";
$headers .= "From : Stichting DAS\r\n";
mail ("[email protected]", "Aanvraag t.b.v.Stichting Das ingestuurd", $bericht, $headers);
$last_id = $conn->insert_id;
$_SESSION["id"]= $last_id;
header('Location: ../html/invulformulier2.php');
?>
De overgang en het wegschrijven gaat zonder problemen.
Bij het tweede formulier maak ik gebruik van een update omdat ik de gegevens in 1 record wil hebben.
Ook dit gaat goed. De gegevens worden netjes weggeschreven maar dan ontstaat het probleem. Er wordt niet doorgeschakeld naar het derde formulier;
De code is:
<?php
$teller=$_SESSION["id"];
$sql = "UPDATE projecten SET resultaat='$_POST[resultaat]', statusproject='$_POST[statusproject]' , lokalebetrokkenheid= '$_POST[lokalebetrokkenheid]', partners='$_POST[partners]', controle='$_POST[controle]', risico='$_POST[risico]', verantwoording='$_POST[verantwoording]' WHERE id= $teller";
if ($conn->query($sql) === TRUE) {
$bericht .= "Er is een aanvraag2 gedaan voor een subsidie van de Stichting DAS";
$headers .= "From : Stichting DAS<[email protected]>\r\n";
mail ("[email protected]", "Aanvraag t.b.v.Stichting Das ingestuurd", $bericht, $headers);
header('Location: http://www.stichting-das.nl/html/invulformulier3.php');
?>
Heeft iemand een idee waarom de tweede keer niet wordt doorgeschakeld.
Als ik het test om mijn eigen computer en op een i-pad werkt het wel goed.