Best,

Ben al een tijdje bezig, maar kom er echt niet uit.

Ik probeer uit de lijst van websites de website te pakken en dan moet die in users kijken of die account wel credits heeft om de website te laten zien.

$query = mysql_query("Select * from users WHERE user = '".$_SESSION['user']."' AND credits != '0'");
$res = mysql_fetch_array($query);

$bottom = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM `websites` WHERE credits != '".$res['credits']."' AND active = '1' ORDER BY RAND() LIMIT 1"));

maar dan kijkt die heletijd alleen of de website active is.
heb al een paar methodes geprobeerd, daarom vraag ik nu of iemand me kan helpen.

het gaat om een traffic exchange

Groeten,
Robin
Wat me ook opvalt:

`active` varchar(255) NOT NULL DEFAULT 'Yes'

"SELECT * FROM `website` WHERE `active` = '1'

De waardes 'Yes' en '1' komen niet noodzakelijkerwijs overeen. ;-)

Ik weet verder niet waar dat veld 'active' voor wordt gebruikt, maar als het alleen is om een ja/nee-waarde op te slaan, zou ik voor een int of tinyint gaan in plaats van voor een varchar. Eventueel een bit, maar ik heb het zelf nooit echt handig gevonden om met dat datatype te werken. In ieder geval voorkom je er de spraakverwarring mee of je nu ja/1 of nee/0 moet zeggen.
Dankje voor je reactie die 1 moest ook Yes zijn. Typ foutje:/
Die moet kijken of de site getoond moet worden ze kunnen het op pauze zetten dan komt er No te staan.
Heb Yes en No staan wegens dat ze dat kunnen zien in de dashboard anders zien ze 1 en 0 ;)
Hè? Waarom bouw je dan geen vertaal-slag in je site in, die in het geval van 0 'Nee' laat zien. Dat lijkt me véél logischer!

Als je dit als TINYINT opslaat, kan je het zelfs als true/false boolean behandelen.
Heb deze code het werkt nu met de credits uit de users tehalen en dan laat die de link zien.
Hij stopt soms wel als iemand 0 credits behaald maar soms gaat die ook de - in heb nu dit allebij geprobeerd maar heb zelfde probleem.

$query = mysql_query ( "SELECT * FROM `websites` WHERE `active` = 'Yes' AND (SELECT `kliks` FROM `users` WHERE `user` = `websites`.`gebruiker` AND `kliks` != '0') ORDER BY RAND() LIMIT 1" );

$query = mysql_query ( "SELECT * FROM `websites` WHERE `active` = 'Yes' AND (SELECT `kliks` FROM `users` WHERE `user` = `websites`.`gebruiker` AND `kliks` > '0') ORDER BY RAND() LIMIT 1" );

$bottom = mysql_fetch_assoc($query);

mysql_query("UPDATE users SET kliks = kliks-1 WHERE user='".$bottom['gebruiker']."'") OR DIE;

hopelijk heeft iemand nog een oplossing hier voor hij moet de link niet meer geven als credits (kliks) dan op 0 komt.

p.s heb geprobeerd met mysqli maar dan werkt het niet dan krijg ik wit scherm .. :/
Even een noot: MySQLi gebruiken is niet overal enkel een 'i' toevoegen.
Vaak moet er een extra parameter mee worden genomen van de connection.
Zie ook: www.php.net/mysqli_query

Maar jij hebt het over je probleem over 'soms'. Fouten worden gelukkig niet door een toevalsgenerator bepaald, dus er moet ergens een link zijn. Dus wanneer gaat het exact fout?
Dankje voor link van mysqli

Ik heb de fout al gevonden, in de app was ik het vergeten het er in te zetten.

Reageren