Mijn pagina is klaar werkt goe , door jullie hulp, echter zit ik met een vraagje.
Als men iets wilt typen in een input veld, komt steeds een lijst met suggesties.
Dit moet ik telkens op betreffende pc via chrome wissen in de settings want de mensen vinden het knap lastig, zie foto.

Is er ook een php code die dit kan uitschakelen want in de settings staat dat dit niet meer mag en hij blijft het doen.
Dit moet via de HTML:

<input type="text" autocomplete="off" name="foo">
Met PHP kan je weinig beginnen, want dat is serverside, terwijl de client oftewel je browser de dropdown automatisch genereert.

Gelukkig is er een manier om de autocomplete-dropdown uit te schakelen, en dat is met het autocomplete-attribute in je form-tag globaal uit te schakelen. Maar je kan dit ook per formulierelement doen

Globaal in je hele formulier:

<form action="/action_page.php" autocomplete="off">

Per item:

E-mail: <input type="email" name="email" autocomplete="off">

Alle browsers ondersteunen dit wel.
Voor invulformulieren die je vaak gebruikt is dat eigenlijk verplicht :).

Overigens hoeft dat volgens mij niet per se via settings, als je ctrl-delete (of mogelijk andere toetscombinaties) gebruikt als je een waarde hebt geselecteerd verdwijnt deze ook uit een rijtje, maar als je autocomplete="off" gebruikt heb je dit probleem in eerste instantie niet.
Ah, dat was de toetsen-combo: Ctrl+DEL.
Ik zat al op DEL te rammen, afvragende of Firefox iets had aangepast. Blijkbaar niet dus... (of misschien toch wel)
Als ik het goed zie, wil je E-nummers laten invullen. Dan kun je de gebruiker ook helpen met een datalist met veelgebruikte E-nummers of alle E-nummers die voorkomen in een database. Dat verhoogt het gebruiksgemak en verkleint de kans op fouten.

Reageren