Hierbij heb ik een code gevonden via google echter , dit zou volgens hun moeten werken, maar ik zie geen waarde verschijnen als ik een keuze maak.
De code die ik gebruik om mijn selectbox te vullen is als volgt.:
<select name="DienstGebruiker" id="employee" onchange="load_new_content()" style=" height:26px;">
<option value="" disabled selected="selected[]" multiple="multiple">Selecteer gebruiker</option>
<?php
$pdo = Database::connect();
$pdo->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
$sql = "SELECT * FROM preparationusers order by Users ASC";
$q = $pdo->prepare($sql);
$q->execute(array($Id,$Users));
Database::disconnect();
while ($row = $q->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) {
selected = ( $row['Users'] == $_POST['DienstGebruiker'] ? 'selected' : '' );
echo "<option value='" . $row['Users'] . "' " . $selected . " >" . $row['Users'] . "</option>";}
?>
</select>Het script dat dus word aangeroepen als ik een keuze maak is deze.:
<script>
function load_new_content(){
var selected_option_value=$("#DienstGebruiker option:selected").val(); //get the value of the current selected option.
$.post("script_that_receives_value.php", {option_value: selected_option_value},
function(data){ //this will be executed once the `script_that_receives_value.php` ends its execution, `data` contains everything said script echoed.
// $("#place_where_you_want_the_new_html").html(data);
alert(data); //just to see what it returns
}
);
} </script>Hij zou dus de volgende file moeten oproepen.: script_that_receives_value.php
Dit werkt echter de gekozen waarde van de select box zou dan getoond moeten worden in een alert box, maar de waarde word niet overgenomen.
De code die in script_that_receives_value.php staat is.:
<?php
$selected_option=$_POST['DienstGebruiker'];
//Do what you need with this value, then echo what you want to be returned.
echo "you have selected the option with value=$selected_option";
?>Kan mij iemand zeggen waarom de gekozen waarde van mijn selectbox niet overgenomen word naar mijn alert box?
De reden namelijk dat ik die alert box even gebruik is namelijk dat ik die waarde zonder form bevestiging mee kan nemen in alle andere vensters die ik gebruik voor de form bevestigd word.