Door
Obelix Idefix
op 30-05-2019 15:04
gewijzigd op 30-05-2019 15:06
1.977 views
Ik heb een hobby-website met een nl-domeinnaam. Daarop staan wat foto's en teksten.
Het aantal foto's zal wel steeds meer worden, maar het zijn relatief kleine bestanden.
Paar honderd kb per foto.
Naast voor deze hobby, gebruik ik dat domein voor e-mail. Heb een tiental e-mailadressen.
Drie jaar geleden betaalde ik rond € 60,00 toen ik ging verlengen (drie jaar daarvoor rond de € 35).
Wil ik nu met drie jaar verlengen, mag ik iets meer dan € 180(voor 3 jaar) aftikken.
Heb naar een andere, grote, hosting gekeken; daar zou ik zo'n zelfde bedrag moeten betalen.
Kan iemand mij uitleggen, waardoor deze enorme prijsstijging wordt veroorzaakt?
Verder ben ik benieuwd waar jullie je website(s) hebben ondergebracht.
Welke heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?
Een hobby mag uiteraard wat geld kosten, maar ik vind een prijsstijging van € 60 voor 3 jaar naar € 60+ per jaar wel erg veel.
Waarom deze prijsstijging zou ik niet weten.
Maar waarom per 3 jaar verlengen?
Ooit heb ik zelf meegemaakt dat een hoster failliet ging, dan kan je dus fluiten naar je website en geld.
Ik zou per jaar verlengen. Ben je niet tevreden dan blijven de kosten binnen beperking.
Ikzelf heb een vps bij TransIP daar ben ik heel content mee.
Elke partij kan failliet gaan. Bij deze had ik dat idee niet. Gelukkig maar.
Of ik nu voor 1 of 3 jaar ga; ik vind het een forse prijsverhoging.
Ik ben op zich verder tevreden over de dienstverlening en hoef dus niet over te stappen. Sta wel open voor alternatieven met een goede prijs / kwaliteit verhoudig.
Lees: goedkoper dan nu, met minimaal dezelfde kwaliteit. Anders hoef ik niet over te stappen.
Als ik bij TransIP zou gaan hosten, ben ik rond de € 100 kwijt (voor 1 jaar).
Mijn hosting Reviced is sinds kort gefuseerd met VIP, en dat gaat voor mij ook veranderingen betekenen.
Volgens hun zou de toevoeging van DNSSEC onder meer hebben gezorgd voor extra kosten voor een .nl domein. Maar ook het webhostingplatform daar gaat op de schop en zal van DirectAdmin naar Plesk gaan, wat weer resulteert in ene prijsstijging van de pakketten. Nu heb ik gelukkig een VPS, maar ook de betere support die ze garanderen gaat ook zorgen voor een prijsstijging, vermoed ik.
Een reorganisatie van een bedrijf, en een samenwerking met een betere partij kan er zeker toe leiden dat je meer kan betalen.
Zit al jaren bij Antagonist met nu het slim pakket.
De geboden ruimte is ruimschoots voldoende. Geloof dat ik hooguit een paar honderd MB haal.
Aantal e-mailadressen is onbeperkt. Dat is me te veel, maar heb er nu een stuk of 10. Dat is mijn minimum daarmee.
En wat zou je zeggen over bijvoorbeeld Versio? Ondanks het gezeik en negativiteit wat ze hebben gehad over hun prijsverhoging zijn ze nog steeds relatief goedkoop en goed ook trouwens.
Is het geen idee om dan een pakket lager te nemen?
Als je teveel hebt, dan kan je net zo goed iets kleiner nemen.
Zit net zo even te kijken, webreus heeft een pakket van 10 euro per jaar.
Dat scheelt al heel wat.
En wat zou je zeggen over bijvoorbeeld Versio? Ondanks het gezeik en negativiteit wat ze hebben gehad over hun prijsverhoging zijn ze nog steeds relatief goedkoop en goed ook trouwens.
Ik zit nog wat meer reviews te lezen over diverse partijen. Veel hostingpartijen (b)lijken de prijzen flink verhoogd te hebben, afgaande op de berichten.
Versio dus, Antagonist. Lees net o.a. Neostrada, waar klanten boos zijn over de prijsverhoging.
Ik begrijp best dat kwaliteit geld kost. Dat alles duurder wordt. Dat alles steeds 'meer, meer' moet zijn (en daarmee weer duurder wordt). Vraag is dan alleen, voor mij, wat de hobby mag kosten.
Afgelopen jaar heeft Versio inderdaad heel wat kritiek gehad, heel wat mensen zijn ook bij Versio weggegaan door de prijsverhoging.
Natuurlijk is het wat duurder geworden, dat zie ik ook maar om te zeggen dat het nu zo'n ramp was en ze zijn nog echt relatief goedkoop, dat is dan mijn mening hoor, dat is voor ieder natuurlijk anders.